مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری اوقات فراغت و ۵۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در همدان خبرداد و گفت: ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شده‌اند.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 16 July 2018
مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان از فعالیت ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری اوقات فراغت و ۵۲۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در همدان خبرداد و گفت: ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سامانه بچه‌های مساجد ثبت شده‌اند.

به گزارش فارس، حمیدرضا ناهیدی‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: با توجه به شروع ایام تابستان و اتمام فصل تحصیل کانون‌های مرتبط از جمله کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان وارد عمل شده‌اند.

وی با بیان اینکه عدم استفاده از فرصت اوقات فراغت آن را به تهدید تبدیل خواهد کرد، ادامه داد: اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امر مهمی است که باید از آن در راستای تربیت و هدایت آن‌ها استفاده کرد.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به راه‌اندازی سامانه بچه‌های مساجد، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی ستاد عالی مساجد کشور این سامانه از نیمه دوم سال ۹۶ شروع به فعالیت کرد.

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را ثبت مدیران، اعضا، درخواست‌ها و... کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد و افزود: این سامانه در همدان موفق به ثبت ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری شده و تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

ناهیدی‌فر با اشاره به اینکه گام بعدی این سامانه ثبت اعضا، درخواست و... خواهد بود، خاطرنشان کرد: امسال ۴۲۰ مرکز اوقاغت و فراغت جوانان و نوجوانان را پیگیری خواهند کرد.

وی اظهار کرد: ۱۲ کانون معین، ۱۵ کانون مصلی، ۲۴ کانون تخصصی، هشت خانه دیجیتال، پنج کانون دانشگاهی، ۲۸۰ کتابخانه مخزن دار در کنار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بحث اوقات فراغت ارائه خدمت خواهند داشت.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه خرداد امسال ۹۲۰ میلیون ریال در مرحله اول طرح غنی‌سازی اوقات فراغت به کانون‌ها تزریق شد، افزود: با ادامه کار مرحله بعدی کمک‌های اعتباری نیز تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ادامه فعالیت کانون‌ها و در راستای اوقات فراغت تسهیلاتی ارائه خواهد شد، گفت: این تسهیلات در قالب تفاهمنامه‌هایی با اداراتی از جمله فنی و حرفه‌ای، تربیت بدنی و... خواهد بود.

ناهیدی‌فر با اشاره به اوقات فراغت در بعد کشوری نیز خاطرنشان کرد: اردوگاهی در فضای جنگلی مازندران پیش‌بینی شده که کانون‌ها می‌توانند از شهریورماه با هزینه‌های کم اردو‌های خود را به این سمت سوق دهند.

وی از اجرای طرح اعزام مبلغان مرکز تبلیغات اسلامی در ایام تابستان خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۰ مبلغ در اجرای این طرح حضور داشتند که امسال به چهار نفر رسیده است.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت بچه‌های مسجد با شعار آسمانی‌ها در تابستان آغاز خواهد شد، ادامه داد: عنوان «بچه‌های مسجد» ثبت ملی شده است.

وی از برگزاری سینماتابستان در همدان خبر داد و افزود: سینما تابستان مردادماه و شهریورماه برای اعضای کانون‌های فرهنگی و در مجتمع بوعلی پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار