استاندار همدان گفت: ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی کشور با توان ۷ هزار مگاوات در همدان آغاز شد.
کد خبر: ۶۳۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 16 July 2018
استاندار همدان گفت: ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی کشور با توان ۷ هزار مگاوات در همدان آغاز شد.

به گزارش تسنیم، محمد ناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان که با حضور وزیر کار به میزبانی شهرستان رزن برگزار شد، اظهار داشت: پس از اتمام حجت با مدیران مبنی بر اینکه اگر مدیری نتواند اعتبارات اوراق اسناد خرانه را جذب کند باید برود در چند روز گذشته همه تلاش کرده و ۷۰ میلیارد تومان جذب شد.

وی با گلایه مندی از مدیران افزود: چرا مدیران کاری که می‌توانستند چهار پنج روزه انجام دهند را این همه مدت معطل کردند و تا تشر نزده بودم انجام نمی‌دادند؟

نیکبخت بیان کرد: در جایی که برای جذب مقدار‌های اندک بسیار تلاش می‌کنیم، خدا را خوش نیست که بگذاریم این اعتبار ۷۰ میلیونی از استان برود و برای مرحله دوم اسناد هم همین رویه را با مدیران در پیش می‌گیرم.

وی گفت: برخی اعتراض می‌کنند که استاندار همه وقت خود را صرف تولید و اشتغال کرده و به حوزه‌های دیگر رسیدگی نمی‌کند که باید گفت: اشتغال بسیار اهمیت دارد و بر اساس آمار تامین اجتماعی ماهانه ۸۵۰ تا هزار شغل در استان ایجاد می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به عرصه تولید هم مطرح کرد: ساخت نیروگاه خورشیدی با توان ۷ هزارمگاوات برای نخستین در کشور آغاز شده که ۶۰ مگاوات آن به بهره برداری رسیده است.

نیکبخت بیان کرد: استفاده از پسآب برای بخش تولید از دیگر کار‌های انجام شده است و نیرووگاه شهید مفتح که باوجود داشتن ۲۸ چاه با نیمی از ظرفیت خود کار کرده و فروچاله‌ای در اطراف آن ایجاد شده بود، اکنون صد درصد ظرفیت آن با استقاده از پسآب فعال است.

وی مطرح کرد: مقدار بهره‌مندی زمین‌های کشاورزی مستعد از آبیاری تحت فشار ۴۲ درصد و در استان همدان ۸۵ درصد است و ۱۴۶ هزار هکتار از زمین‌ها دارای آبیاری تحت فشار هستند.

نیکبخت از پیگیری برای ساخت ۱۳ هتل خبر داد و گفت: ۳ مورد به بهره‌برداری رسیده و سه مورد دیگر هم در آستانه بهره برداری قرار دارد و تنها تامین اجتماعی برای ساخت هتل ابتدای شهر همدان بدقولی کرده است.

وی با اشاره به میزبانی همدان از دو رویداد بزرگ گردشگری در شهریور و آبان امسال اعلام کرد: حضور گردشگر موجب رونق تولید می‌شود به طوری که تولیدکنندگان مبل و منبت شهرستان ملایر در مدت ۶ ماه ۴۲۰ میلیون تومان فروش داشته اند.

استاندار تصریح کرد: همدان با این اقدامات به جایگاه شایسته خود می‌رسد و شأن همدان بالاتر از اینهاست، زیرا تنها برای معرفی مشاهیر آن ۱۲۰ جلد دانشنامه جواب نداد و قرار است ۱۴۰ جلد تدوین شود که ۳۰ جلد تمام شده است.

نیکبخت با اشاره به ضرورت وجود صنایع تبدیلی برای محصولاتی، چون سیب زمینی بیان کرد: برخی واحد‌های تولیدی استان مانند الوند بهاران با ظرفیت خوب برای تهیه نشاسته از سیب زمینی ۱۱ سال تعطیل بود که با کمک ستاد تسهیل به تازگی احیا شده است.

وی گفت: فولاد ملایر هم به همه بانک‌های ایران بدهکار بوده و مالکش در زندان به سر می‌برد و تنها به بانک خون بدهکار نبود و طلبکاران با حکم دادگاه قطعات کارخانه را به جای بدهی می‌بردند که با پیگیری ما به چرخه تولید بازگشته و اکنون ۲۱۳ کارگر دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار