دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همدان گفت: از دید کارشناسان پنج آسیب اجتماعی همواره جامعه را تهدید می‌کند که مواد مخدر در صدر این آسیب‌ها قرار دارد و آفت بزرگی است که مرد و زن نمی‌شناسد و از هر منفذی بتواند رسوخ می‌کند.
کد خبر: ۶۳۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 16 July 2018
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان همدان گفت: از دید کارشناسان پنج آسیب اجتماعی همواره جامعه را تهدید می‌کند که مواد مخدر در صدر این آسیب‌ها قرار دارد و آفت بزرگی است که مرد و زن نمی‌شناسد و از هر منفذی بتواند رسوخ می‌کند.

به گزارش تابناک همدان، سید رسول عارف حسینی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد جنگی است که حد و مرز ندارد، افزود: تمام افراد جامعه باید هوشیاری و مراقبت لازم را داشته باشند.
 
بعد از تجارت نفت و اصلحه و تجارت مواد مخدر بیشترین اهمیت را در جهان دارد

حسینی با بیان اینکه بعد از تجارت نفت و اصلحه و تجارت مواد مخدر بیشترین اهمیت را در جهان دارد، خاطر نشان ساخت: کشور ما به لحاظ ترانزیت بودن وهمسایگی با کشور افغانستان همواره در مسیر قاچاق مواد مخدر قرار دارد.
وی با اعلام اینکه تا کنون ۴ هزار شهید در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور داشته ایم، افزود: آثار سو مواد مخدر و لطمات و خطرات آن کاملا در جامعه مشخص است.

حسینی میانگین رنج سنی گرایش به مواد مخدر در کشور را ۲۹ سال اعلام کرد و گفت: در بررسی‌های انجام شده سن اعتیاد از ۱۴ تا ۶۵ سال است.

وی با اشاره به تعداد معتادین استان همدان نیز گفت: در حال حاضر در استان بین ۲۳ الی ۲۴ هزار نفرمعتاد به انواع مواد مخدر داریم که اگر همکاری دستگاه‌های نظارتی و درمانی و همکاری دیگر نهاد‌ها نبود این آمار بالاتر هم می‌رفت.
 
همدان از لحاظ آلودگی در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد
 
وی با بیان اینکه استان همدان نسبت به استان‌های همجوار آلودگی کمتری دارد افزود: با توجه به اقدامات شایسته‌ای که در استان انجام شده از لحاظ آلودگی در رتبه ۲۲ کشور قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ مرکز ترک اعتیاد و ۱۴۴ مرکز MMT در استان فعال هستند، افزود: بستر برای ترک اعتیاد در استان فراهم است و وضعیت بهبود یافتگان نیز همواره رصد می‌شود و تفاهم نامه‌ای با صنعت و معدن منعقد کرده ایم تا بتوانیم بهبود یافتگان را به سمت اشتغال هدایت کنیم.
 
۶۰ در صد از خانواده‌ها بعد از ۵ سال متوجه اعتیاد فرزندان خود می‌شوند

حسینی با بیان اینکه تاکنون ۵۷۰ نوع مواد مخدر شناسایی شده است، تصریح کرد: متاسفانه ۶۰ در صد از خانواده‌ها بعد از ۵ سال متوجه اعتیاد فرزندان خود می‌شوند.

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه در ایران کار‌های فرهنگی به کندی صورت می‌گیرد و از لحاظ کار فرهنگی ۲۰ سال عقب هستیم و در حال حاضر آگاهی بهترین راه پیشگیری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان با بیان اینکه دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های درمانی ما تا حدودی توانسته اند اعتیاد را مهار کنند افزود: اگر مردم را بیشتر وارد کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت ما معتقدیم در کنار مبارزه و درمان، کار فرهنگی نیز باید انجام شود.
 
۹۰ درصد خلاء در اطلاع رسانیدر کشور داریم

وی متذکرشد: ۱۸ و ۱۹ دستگاه فرهنگی در کشور فقط ۱۰ درصد توانسته اند اطلاع رسانی کنند و ۹۰ درصد خلاء در اطلاع رسانی داریم.

حسینی با بیان اینکه در بحث مبارزه با اعتیاد آموزش نقش به سزایی دارد، افزود: با توجه به برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت، خوشبختانه با همت قاطبه مردم و مدیران اجرایی توانسته ایم آموزش‌های خوبی درمناطق حاشیه‌ای شهر داشته باشیم و در روستا‌ها این امر از طریق دهیاری‌ها دنبال می‌شود.

سید رسول حسینی با اشاره به تاثیر آگاهی بخشی و نقش رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی نیز گفت: رسانه‎ها در دنیای امروزی لازم است همگام با گسترش تکنولوژی دانش و اطلاعات خود را افزایش دهند تا بتوانند مخاطبین خود را علاوه بر آگاهی بخشی به درستی راهنمایی کنند.
 
رسانه ها نقش به سزایی در اطلاع رسانی دارند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان افزود: رسانه‌ها در افزایش آگاهی اقشار مختلف در برخورد با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد نقش بسیار مهمی دارند.

وی ادامه داد: با توجه به امر اجتماعی شدن مبارزه مواد مخدر، رسانه‌ها یکی از عوامل مهم در گسترش مشارکت عمومی در برخورد با این پدیده شوم می‌توانند باشند.

حسینی با بیان اینکه در استان همدان با توجه به تعامل بسیار خوبی که بین دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اصحاب رسانه وجود دارد، خاطر نشان ساخت: توانسته ایم اقدامات و برنامه‌های این حوزه را به اطلاع عموم رسانده و حتی در این راستا تاکنون کارگاه‌های آموزشی زیادی به ویژه برای اصحاب رسانه برگزار شده که این امر به ارتقاع دانش تخصصی آنان کمک کرده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار