درراستای برنامه رویداد‌های بین المللی گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸، همدان در روز‌های اخیر میزبان نشست سفیران و نمایندگان کشور‌های خارجی مقیم ایران بو د. این حضور با موضوع معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، فرصت‌های سرمایه گذاری، نقش دیپلماسی در توسعه منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان همدان برقرار شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 15 July 2018
درراستای برنامه رویداد‌های بین المللی گردشگری همدان در سال ۲۰۱۸، همدان در روز‌های اخیر میزبان نشست سفیران و نمایندگان کشور‌های خارجی مقیم ایران بو د. این حضور با موضوع معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان، فرصت‌های سرمایه گذاری، نقش دیپلماسی در توسعه منطقه‌ای و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری استان همدان برقرار شد.

به گزارش همدان پیام، برنامه میزبانی به همت اتاق بازرگانی، میراث فرهنگی و حمایت شرکت سیاحتی علیصدر در حالی برگزار شد که سفرای کشور‌های آسیایی مقیم تهران در بدو ورود از غار شگفت انگیز علیصدر بازدید کردند.

آرتور هاکوپیان دبیر سوم سفارت ارمنستان که از میهمانان در برنامه سفر سفرا به همدان به بهانه رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ است پس از بازدید از غار علیصدر در گفتگو با همدان پیام عنوان کرد: واقعا بعد از بازدید غار علیصدر تحت تاثیر قرار گرفتم، در طول اقامتم در ایران یک چنین غاری را ندیده بودم. در خصوص برنامه ریزی این رویداد میتوانم بگویم تا به اینجا خوب برنامه ریزی شده بود.

وی عنون کرد: مردم مهربان و مهمان‌نوازی دارید و این نشان میدهد که شهر همدان می‌تواند یک شهر موفق در حوزه گردشگری باشد.

قطعا وقتی به کشورم برگردم به مردم ارمنستان خواهم گفت: شهر همدان مقصد خوبی برای گردشگران خواهد بود.

کریستینا لوپز جانشین سفیر برزیل در سفارت نیز که به بهانه رویداد همدان ۲۰۱۸ همراه با سفرا به همدان سفر کرده بود گفت::غارعلیصدر واقعا هیجان برانگیز بود اینکه یک پدیده طبیعی بعد از گذر میلیون‌ها سال به این صورت در آمده واقعا هیجان انگیز است.

آرامش داخل غار هوای مطبوع و شفافیت آب از نکات قابل توجه بود. از قبل هم دوست داشتم همدان را ببینم، چون شهر تاریخی و دیدنی است. از نگاه وی رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی مهیا کرد که در کنار بزرگان و مقامات کشور‌های مختلف همدان را ببینیم.

شهر تاریخی همدان تاریخچه طولانی از گذشته دارد ما امروز توانستیم یکی از پتانسیل‌های این شهر رو ببینیم.
 

بیشترراجع به شهر‌های تبریز، شیراز، یزد و اصفهان شنیده بودم تا همدان، اما امروز همدان هم به این لیست اضافه شد. چرا که پتانسیل‌های بخش گردشگری این استان زیاد است.

سابینا توفان مشاور تجاری سفارت قبرس در ایران نیز در این زمینه گفت: غار‌های دیگر را دیدم مخصوصا در کشور لبنان (جِیتای گروتو)، اما غار علیصدر واقعا جالب و دیدنی بود و هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار میدهد.

 غار علیصدر خیلی خوب سازماندهی شده بود، هم از لحاظ نورپردازی و هم از لحاظ راهنما‌ها که در طول مسیر و در داخل غار توضیحات را ارایه کرده و شما به عنوان ببیننده همه چیز را با جزییات می‌بینید.
 
داخل غار دما عالی بود حتی با وجود اینکه از پله‌ها بالا رفتیم، اما هوا و فضا بسیار دلچسب بود و اصلا خسته نشدیم. نواختن موسیقی سنتی و ایرانی برای مهمانان بسیار عالی بود و اینکه فرهنگ ایران رو خوب نشان داد.

کشور ایران دارای مردمی خونگرم و مهمان نواز و خنده رو است که شاید خیلی وقت‌ها نتوانند انگلیسی صحبت کنند، اما خیلی دوست دارند با خارجی‌ها ارتباط بگیرند.

 زمان این برنامه کم بود برای همچین رویدادی باید برنامه بلند مدتی را برنامه ریزی کرد. از زمانیکه به همدان وارد شدیم از برخورد‌ها راضی بودیم و اینکه فرصتی مهیا شد تا کشور‌های زیادی در کنار هم قرار بگیرند و یک موقعیت خاص برای تبادل فرهنگ‌ها بود. مطمئنم که قطعا به همدان بر میگردم.

حضور سفرا و میهمانان خارجی زمینه انعکاس پتانسیل‌های گردشگری همدان را به جهان تسهیل کرد.
 
سیده فاطمه معصومی از مترجمان و راهنمایان تور‌های خارجی در همدان با عنوان این مطلب در حاشیه سفر سفرا که به بهانه رویداد همدان ۲۰۱۸ به همدان رقم خورد، گفت:: همدان طی سال‌های متوالی میزبان سفرا و مهمانان خارجی زیادی از کشور‌های مختلف بوده که میتوانیم به ثبت شهر جهانی لالجین و کنوانسیون راهنمایان که باعث گردهمایی فعالین حوزه گردشگری شد اشاره کنیم.

وی عنوان کرد: خوشحالم که امسال نیز شهر پر آوازه همدان با تلاش همه مسولین و دست اندرکاران استان باز هم خوش درخشید.

این راهنمای مترجم در ادامه افزود: رویداد همدان ۲۰۱۸ در کنار تمامی رویداد‌های بین المللی برگزار شده در استان همدان، باعث شد برگی جدید از دفتر خاطرات گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن رقم بخورد. قطعا میهمانان این رویداد مقامات و سفرای کشور‌های مختلفی هستند که رسالت اصلی آن‌ها در این سفر دو روزه آشنایی با شهر همدان به منظور برقراری تبادلات دو سویه در آینده نزدیک خواهد بود.

معصومی در پایان گفت: امیدوارم تلاش همه مسولین و فعالین حوزه گردشگری و در راس ان‌ها استاندار محترم همدان مثمره ثمر واقع گردد و همدان، پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی جهانی شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار