مسئول بسیج جامعه زنان ملایر گفت: زمانی حجاب تنها به عنوان یک پوشش تعبیر می‌شد، اما امروز نگاه‌ها به حجاب به عنوان یک نسخه درمانگر به شمار می‌آید چرا که حجاب مقدمه‌ای برای رسیدن به یک صفت نفسانی و آن عفاف است.
کد خبر: ۶۳۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 15 July 2018
مسئول بسیج جامعه زنان ملایر گفت: زمانی حجاب تنها به عنوان یک پوشش تعبیر می‌شد، اما امروز نگاه‌ها به حجاب به عنوان یک نسخه درمانگر به شمار می‌آید چرا که حجاب مقدمه‌ای برای رسیدن به یک صفت نفسانی و آن عفاف است.

به گزارش ایسنا، مژگان کمالی با اشاره به پیامی که جمهوری اسلامی در زمینه پوشش و حجاب عفیفانه به دنیا عرضه کرده، امروز جواب داده است، اظهار کرد: در بسیاری از نقاط دنیا، جوانان با راه انداختن پویش‌ها و جنبش‌های لباس عفیفانه به دنبال از نو ساختن جامعه خود هستند و این ایران اسلامی است که باید استوارتر از گذشته پای این پیام خود بایستد.

وی با بیان اینکه هر ساله هفته جهانی عفاف و حجاب از ۱۹ تیرماه آغاز و تا ۲۵ تیر ادامه دارد، به واقعه تاریخی مسجد گوهرشاد و به شهادت رسیدن افزون بر ۵ هزار نفر از هموطنانمان در این واقعه اشاره کرد و یادآور شد: تولید مستند‌های عفاف و حجاب و قومیت‌های ایرانی، برگزاری ایستگاه مشاوره دینی و خانواده در اماکن پرتجمع، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در محوطه پارک سیفیه و راه اندازی پویش «حجاب من، نگاه تو، پاکی و آرامش ما» در فضای مجازی در سطح کشوری، استانی و شهرستانی از برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

کمالی با بیان اینکه رؤسای ادارات باید حجاب را در این هفته برای کارکنان و مخاطبان خود در اولویت قرار دهند و برنامه‌های ویژه‌ای را به این منظور داشته باشند، ادامه داد: همچنین در همین رابطه نمایشگاه‌های عفاف و حجاب به صورت موقت در حاشیه مراسم‌های مختلف برگزار می‌شود که در آن‌ها پوشاک اسلامی به صورت موقت عرضه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به درستی دو کلمه عفاف و حجاب درکنار هم آمده و مشخص است که حجاب مقدمه‌ای برای نیاز‌های فطری انسان است و پیام حجاب صرفاً برای مسلمان‌ها و ویژه زنان و خانم‌ها نیست بلکه احیاکننده روح یک جامعه به دور از جنسیت است و ما نیز باید وظیفه و رسالت رسانه‌ای خود را نسبت به آن تنظیم کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان ملایر افزود: زمانی حجاب تنها به عنوان یک پوشش تعبیر می‌شد، اما امروز نگاه‌ها به حجاب به عنوان یک نسخه درمانگر به شمار می‌آید چرا که حجاب مقدمه‌ای برای رسیدن به یک صفت نفسانی و آن عفاف است.

وی خاطرنشان کرد: همه ادیان بر عفاف و حجاب تأکید دارند تا بتوانند روح معنوی و روحانی را بر جهان حاکم کنند، پرداختن به حجاب صرفاً از نظر دینی و جنسیتی یک اشتباه است چرا که حجاب ابعاد گسترده و تأثیرگذاری دارد که باید از همه این منظر‌ها آن را بررسی کرد.

کمالی با تأکید بر اینکه حفظ حجاب و عفاف از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد، از بدحجابی و پوشش نامناسب بانوان در سطح جامعه و اماکن عمومی گلایه کرد و نسبت به تبعات منفی این ناهنجاری هشدار داد.

وی خواستار توجه جدی‌تر متولیان امور فرهنگی، چون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و مراکز هنری به ترویج حجاب اسلامی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه شد و تصریح کرد: رابطه زن و مرد در جامعه اگر با رعایت حدود شرعی و دینی باشد، هم جامعه سالم‌تر خواهد بود، هم گناه کمتری انجام می‌گیرد.

مسئول بسیج جامعه زنان ملایر اظهار کرد: بسیاری اوقات «نگاه» زمینه‌ساز «گناه» می‌شود و میان نگاه و گناه رابطه است و اگر مسلمان به توصیه قرآن عمل کند و زن و مرد نامحرم هنگام رویارو شدن چشم خود را فرو بندند، این به عفاف و سلامت روانی آنان بیشتر کمک می‌کند. آنان که خود را پیرو حضرت زهرا (س) می‌دانند، توجه دارند که نظر او بر اختلاط کمتر زن و مرد نامحرم و پرهیز از برخورد نگاه‌هاست.

وی با استناد به احادیث و توصیه ائمه معصومان (ع) بر رعایت عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: زنی که برای حفظ غیرت، استقامت ورزید و برای خدا وظیفه خود را به خوبی انجام داد، خداوند پاداش شهید را به او خواهد داد.

کمالی در پایان گفت: امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می‌آورد نیست چرا که دیدگان از نگاه به نامحرم فرو بسته نمی‌شود، جز آن که در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می‌شود و باز از ایشان است که فرموده‌اند: حیا و ایمان، هم‌سنگ و هم‌دوش یکدیگرند، هنگامی‌که یکی از آن برود، دیگری در پی آن می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار