دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کبودراهنگ با موضوع ازدواج و طلاق با حضور امام جمعه،فرماندار ومدیران ادارات در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید .
کد خبر: ۶۳۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 15 July 2018

دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی کبودراهنگ با موضوع ازدواج و طلاق با حضور امام جمعه،فرماندار ومدیران ادارات در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید .


به گزارش تابناک همدان از کبودراهنگ، در این جلسه امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به علتهای طلاق گفت: چشم و هم چشمی، خیانت،عدم شناخت طرفین از هم بخصوص خانواده های زوجین، دخالتهای بی مورد اطرافیان و اعتیاد از عمده عواملی است که به موجب آن طرفین به طلاق می رسند.


حجت الاسلام و المسلمین باقری افزود: جهت حل اختلافات خانوادگی بخصوص در روستاها می توان از ریش سفیدان و معتمدین محل بهره برد همچنین باید کارهای پیشگیرانه همچون تمرکز بر آموزش مهارت های زندگی با برگزاری کارگاههای آموزشی قبل ازدواج اقدام کرد.


فرماندار کبودراهنگ نیز با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی اذعان داشت: باید معنویت را در زندگی ها قوت بخشید صداقت اصل و اساس هر موضوعی است بنیان خانواده با تقوا و معنویت است که استحکام می یابد.


مهدوی افزود: از عوارض دوستی های خیابانی و اینترنتی نباید غافل شد، آموزش های قبل از ازدواج می تواند تاثیر بسزایی بر کاهش طلاق و اختلافات در سطوح زندگی ها باشد.


فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ نیز اظهار کرد: طلاق جزو آسیب های اجتماعی است که بسیار باید بر این موضوع دقت و برنامه ریزی کرد دغدغه و حساسیت رهبری نیز بر این موضوع بسیار بالاست برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره ای در راستای توانمند سازی و بالابردن بنیه فکری خانواده ها بایستی مورد توجه قرار گیرد.


رئیس اداره اطلاعات کبودراهنگ بیان کرد: برای مشخص شدن علتهای طلاق باید ریشه یابی نمود مثلا تعداد زیادی طلاق های اتفاق افتاده را به صورت موردی و علمی و تخصصی بررسی نمود و طبق آن نظر داد وقتی نظری مبنای تحقیقی و علمی نداشته باشد نمی توان بر روی آن تمرکز نمود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار