امام جمعه ملایر گفت: پاسخ رئیس جمهوری ایران درباره برجام و بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا از موضع قدرتمندانه بود و قابل تقدیر است.
کد خبر: ۶۲۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 14 July 2018
 امام جمعه ملایر گفت: پاسخ رئیس جمهوری ایران درباره برجام و بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا از موضع قدرتمندانه بود و قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: پس از ارایه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران، رئیس جمهوری به صراحت اعلام کرد این بسته پیشنهادی، ما را مایوس کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا در مساله برجام به دنبال وقت کشی است، افزود: در این رابطه مسئولان ما باید یک بسته پیشنهادی به اتحادیه اروپا ارایه کند تا چنانچه اروپا این پیشنهاد ایران را درباره برجام نپذیرفت، ایران با شجاعت از برجام خارج شود.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: اتحادیه اروپا مساله برجام را محرمانه کرده است، در حالیکه رئیس جمهوری گفت: ما چیزی محرمانه با مردم نداریم و همه اقدامات باید با صراحت پیش برود.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بسته شفاف، جزئی و روشنی ارایه نداد، تاکید کرد: مسئولان باید در مورد برجام از موضع قدرت وارد شوند و به مولفه‌های قدرت ملی خود برگردیم.

امام جمعه ملایر با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان، این نهاد را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و بیان کرد: نیاز است شورای نگهبان جلوی برخی مصوبات را بگیرد تا در آینده اسیر دست کشور‌هایی همچون آمریکا نشویم.

وی با اشاره به جایگاه خطیر شورای نگهبان و لزوم احترام به این نهاد مقدس گفت: تحت هیچ شرایطی شورای نگهبان نباید در کشور تضعیف شود، چراکه تضعیف شورای نگهبان، به منزله تضعیف نظام است.

حجت الاسلام برقراری خواستار حفظ حرمت و آبروی مردم و نظام از سوی شورای نگهبان شد و افزود: نیاز است شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی دقت بیشتری داشته باشد.

وی به آغاز هفته حج اشاره و تداوم حیات اسلام را در گرو حج ابراهیمی دانست و گفت: حج مظهر وحدت و همدلی جهان اسلام و به نمایش گذاشتن قدرت جهان اسلام و برائت از مشرکان است.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: حج ابراهیمی باید هراس و ناامیدی در دل دشمنان و امید، شوق و وحدت را در دل مسلمانان ایجاد کند که امروز این امر را نظام اسلامی احیا کرده است.

امام جمعه ملایر خطاب به حجاج ایرانی تاکید کرد: امروز که دست پلید صهیونیست‌ها از ناحیه وهابیت خود را نشان داده است، حجاج بیت الله الحرام باید مراقب باشند ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزند.

حجت الاسلام برقراری به ۲ مولفه قدرت نظامی و اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: امروز مولفه قدرت ایران از نظر نظامی بسیار بازدارنده است و از صفر تا صد آن تولید داخل و دارای مدیریتی قوی است که از نظر اقتصادی نیز به این مولفه‌ها نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی کشور نیاز به مدیریت قوی، صحیح و انقلابی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تضعیف اقتصاد کشور و ایجاد شکاف اجتماعی بین مردم است، می‌طلبد مردم و مسئولان در این برهه هوشیار باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار