سفیر مالزی در تهران گفت: نبود تبلیغات گسترده و شناخت درست از آثار تاریخی، باستانی و طبیعی ایران، موجب شده است که مردم جهان از طریق فیلم‌های هالیوودی جاذبه‌های تاریخی این کشور همچون قلعه الموت و ماسوله را بشناسند.
کد خبر: ۶۲۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 14 July 2018
سفیر مالزی در تهران گفت: نبود تبلیغات گسترده و شناخت درست از آثار تاریخی، باستانی و طبیعی ایران، موجب شده است که مردم جهان از طریق فیلم‌های هالیوودی جاذبه‌های تاریخی این کشور همچون قلعه الموت و ماسوله را بشناسند.

به گزارش ایرنا، «داتو رستم یحیی» در اجلاس دو روزه سفرای خارجی در همدان که با حضور حدود ۵۰ سفیر و نماینده خارجی با رویکرد رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸ برگزار شد، اظهار داشت: جاذبه‌های گردشگری ایران آنطور که باید در عرصه جهانی معرفی نشده اند و ایرانیان باید کشورشان را شایسته‌تر تبلیغ کنند.

سفیر مالزی در تهران تاکید کرد: باید به دور از هرگونه سرزنش و انتقاد، برای توسعه گردشگری ایران تبلیغات گسترده تری صورت گیرد.

رستم یحی گفت: ضعف در تبلیغات جاذبه‌های گردشگری ایران را هنگامی متوجه می‌شویم که نام این کشور را در موتور‌های جستجو وارد می‌کنیم.

سفیر مالزی در تهران به فواید گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری، ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک و روابط دولت‌ها را آسان می‌کند.

رستم یحی تاکید کرد: اگر خواهان رشد صنعت گردشگری هستیم باید آزادانه و بی محدودیت در‌ها را بروی گردشگران بگشاییم.

وی به روابط تجاری میان ایران و مالزی اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان مبادلات این ۲ کشور به یک و نیم میلیارد دلار می‌رسد و قابل افزایش است.

سفیر مالزی با بیان اینکه ایران و مالزی ظرفیت‌های بیشتری برای ارتقا مناسبات اقتصادی و سیاسی دارند، یادآورشد: تحریم‌ها تاثیری بر این روابط نخواهد داشت و هدف نفع مردم ۲ کشور است.

وی با بیان اینکه در مالزی سالانه ۲۸ میلیون گردشگر تردد می‌کنند، افزود: این میزان گردشگر موجب ۱۵ میلیارد دلار درآمدزایی و اشتغال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار