مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه مورد جدیدی از تب کریمه‌کنگو در همدان گزارش نشده است، گفت: مردم نذورات خود را زیر نظر اداره دامپزشکی ذبح کنند.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 14 July 2018

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه مورد جدیدی از تب کریمه‌کنگو در همدان گزارش نشده است، گفت: مردم نذورات خود را زیر نظر اداره دامپزشکی ذبح کنند.

به گزارش فارس، محمودرضا رسولی با اشاره به مشاهده موردی از تب کریمه‌کنگو طی دو ماه اخیر در شهرستان ملایر، اظهار کرد: خوشبختانه پس از آن ماجرا شاهد موردی از تب کریمه کنگو نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه گاهی موارد مشکوکی گزارش و بررسی‌ها صورت می‌گیرد، اما از آن زمان تاکنون مورد مشکوکی گزارش نشده است، گفت: در تب همولوژی کریمه کنگو وقتی هوا گرم است ناقلین بیماری یعنی کنه‌ها فعال هستند بنابراین باید نسبت به رعایت اصولی اقدام شود.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با اشاره به رعایت نکات لازم در مصرف گوشت، خاطرنشان کرد: شهروندان حتماً گوشت را از مراکز مجاز تهیه کنند.

وی با تاکید به اینکه دام در کشتارگاه ذبح و از کشتار غیرمجاز جلوگیری شود، افزود: باید تمام گوشت‌های کشتارگاه‌های استان پیش‌سرد را طی کند.

رسولی با اشاره به اینکه اگر مردم نذوراتی دارند حتما با شماره ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی، بازرسان ما را در جریان بگذارند، گفت: گوشت دام‌های قربانی باید حتماً ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود.

وی با توصیه به دامداران، بیان کرد: بیماری از طریق کنه منتقل می‌شود که در دام علامت خاصی ندارد، تنها در انسان علامت شدید و کشنده‌ای دارد که باید دامداران از دستکاری کنه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده کنه روی دام با دامپزشکی تماس گیرند و اقدام به سم‌پاشی کنند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان همدان با تاکید به اینکه اگر موارد مشکوکی از بیماری مشاهده شد با شماره ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی در میان بگذارند، افزود: خرید و فروش دام حتما با هماهنگی اداره دامپزشکی باشد که معاینات و آزمایش‌های لازم اتفاق افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار