سفیر تاجیکستان در تهران گفت: کشور متبوعش به دنبال افزایش مراودات در حوزه‌های مختلف به ویزه گردشگری و اقتصادی با استان همدان است.
کد خبر: ۶۲۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 14 July 2018
سفیر تاجیکستان در تهران گفت: کشور متبوعش به دنبال افزایش مراودات در حوزه‌های مختلف به ویزه گردشگری و اقتصادی با استان همدان است.

به گزارش ایرنا، نعمت الله امامزاده در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفرای کشور‌های خارجی مقیم ایران اظهار داشت: همدان و تاجکستان دارای مشترکات فرهنگی هستند که یکی از نمونه‌های بارز آن‌ها وجود مقبره «میر سیدعلی همدان» در کولاب تاجیکستان است.

وی یادآوری کرد: سال ۲۰۱۸ هیاتی از همدان در کولاب تاجیکستان حضور یافت و پس از آن نیز در جشن ۷۰۰ سالگی این عالم فرزانه، یک هیات از شهر کولاب تاجیکستان در همدان حاضر شد.

سفیر تاجیکستان در تهران اضافه کرد: تاجیکستان از سال‌های گذشته تبادلات خود با همدان را آغاز کرده و درصدد افزایش همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با این استان است.

امامزاده گفت: اساس و بنیان رشد اقتصادی بیشتر کشور‌ها توجه به گردشگری است بنابراین برای دستیابی به این هدف باید این پیوند با همدان عمیق‌تر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان نیز در این جلسه گفت: سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به موجب قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی، تنها نهاد رسمی تشویق سرمایه گذاری خارجی در کشور است که به آسان سازی ورود سرمایه، تأمین حمایت قانونی و امنیت کامل برای سرمایه گذاری‌های خارجی می‌پردازد.
 
سید ناصر محمودی افزود: سرمایه گذاری برای دولت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین حمایت‌های همه جانبه‌ای از این قشر دارد.نایب رئیس خدمات سرمایه گذاری همدان اظهار داشت: در همین ارتباط کتابچه و بروشور‌هایی حاوی فرصت‌های سرمایه گذاری در اختیار سفرا قرار گرفته است.
 
محمودی ادامه داد: نرم افزاری نیز برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان تهیه و در آن این ظرفیت‌ها معرفی و در اختیار میهمانان خارجی گذاشته شده است.
 
وی گفت: قوانین مترقی سرمایه گذاری در ایران مصوب مجلس بود و توسط حاکمیت تایید شده و در آن وظایفی برای سازمان سرمایه گذاری خارجی شامل جلب، پذیرش، ورود، بکارگیری و خروج سرمایه‌های خارجی پیش بینی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان افزود: تهیه، تدوین و پیشنهاد سیاست‌ها، ضوابط و برنامه‌های مربوط به سرمایه گذاری‌های خارجی، تهیه و تنظیم و انجام مذاکرات مربوط به موافقتنامه‌های تشویقی و حمایت متقابل از سرمایه گذاری با دیگر کشور‌ها از وظایف این سازمان بشمار می‌رود.

محمودی پوشش تمامی خطر‌های تجاری از جمله جبران زیان ناشی از ممنوعیت یا توقف اجرایسفیر تاجیکستان: درصدد افزایش مراودات با همدان هستیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار