استاندار همدان گفت: در چارچوب رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸، این شهر فردا (پنجشنبه) میزبان سفیران ۲۸ کشور خارجی مستقر در تهران می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 12 July 2018
 استاندار همدان گفت: در چارچوب رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸، این شهر فردا (پنجشنبه) میزبان سفیران ۲۸ کشور خارجی مستقر در تهران می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد ناصر نیکبخت در جلسه اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان افزود: این استان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده که فرصت مغتنمی برای ایران و این استان است.

وی با بیان اینکه در این سال همدان میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است، اظهار داشت: میزبانی سفرای کشور‌های مقیم ایران نیز در همین راستا و با هدف معرفی ظرفیت‌های استان، توسعه گردشگری و رونق اشتغال برگزار می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه برخی معتقدند رویداد همدان ۲۰۱۸ تاثیرات منفی بر استان دارد، افزود: به همین منظور کارگروه فرهنگی تشکیل شده است تا دغدغه‌های این حوزه بررسی شود.

** اعتبارات اوراق خزانه تا ۳۱ تیر جذب شود

استاندار همدان همچنین با اشاره به ۳۱ تیرماه پایان سال مالی، اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید اعتبارات اوراق خزانه را تا این تاریخ جذب کنند.

نیکبخت ادامه داد: دولت اعتبارات و تخصیص‌های خوبی داده است که باید جذب شود؛ در غیر این صورت نسبت به تغییر مدیران تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: دستگاهی که اعتبارات حوزه خود را نمی‌تواند جذب کند، اعلام کند تا کمیته تخصیص استان برای تعیین تکلیف قانونی آن اقدام کند.

رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان ادامه داد: صراحت کلام بنده خطاب به مدیران برای کار و تلاش، به این دلیل است که امانتدار مردم هستیم و شرایط فعلی کار بیشتری را می‌طلبد.

** ۲۸ هزار شغل در همدان ایجاد شد

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه تعهد اشتغال استان همدان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل بود، افزود: تاکنون بیش از ۲۸ هزار شغل در این استان ایجاد شده است که بیشتر از تعهد استان است.

نیکبخت بیان کرد: میزان فروش مبل و منبت در ملایر پس از اعلام اتحادیه ها، درودگران و نمایندگان ملایر بررسی و به صورت مستند مشخص شد که سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مبل و منبت فروخته شده است.

به گزارش ایرنا، استان همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری می‌شود.

همدان با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ترین شهر‌های جهان است و در سال ۸۵ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.

این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه‌های طبیعی همچون غار علیصدر هم اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌شود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار