مدیر مؤلفه‌های اجتماعی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم باید در زمینه بهداشت و درمان مطالبه‌گر باشند و بر اساس سیاست اصلی وزارت بهداشت، تأمین سلامتی برای همه و در همه جا یکسان بوده و تفاوتی بین شهر‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 11 July 2018
مدیر مؤلفه‌های اجتماعی سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم باید در زمینه بهداشت و درمان مطالبه‌گر باشند و بر اساس سیاست اصلی وزارت بهداشت، تأمین سلامتی برای همه و در همه جا یکسان بوده و تفاوتی بین شهر‌ها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید اخوان در نخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان اسدآباد، افزود: تنها ۲۵ درصد از تأمین سلامت مردم بر عهده وزارت بهداشت بوده و هر جا که بیمار وجود داشته باشد، وزارتخانه در تأمین سلامت آن‌ها وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند تمامی مسائل بهداشت و درمان مردم را حل و فصل کند، اظهار کرد: در این راستا نیاز به مشارکت و پیگیری همه‌جانبه از سوی مردم و مسئولان بوده و مردم باید در زمینه بهداشت و درمان مطالبه‌گر باشند.

اخوان با تأکید بر اینکه در رابطه با سلامتی مردم هیچ عذری پذیرفته نیست، تصریح کرد: با تشکیل مجمع سلامت مشکلات سلامت مردم از پایین به بالا اعلام شده و مردم خط مشی سازمانی را مشخص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم در مجمع سلامت شهرستان در رأس سرای محلات قرار دارند، اضافه کرد: بر اساس اهداف مجمع افراد قبل از بیماری، شرایط ایجاد آن را شناسایی و درصدد رفع آن با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و مردمی برمی‌آیند.
افزایش تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها از اهداف آینده نزدیک دانشکده علوم پزشکی اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در استان‌های همجوار و شهر‌های بزرگتر از اسدآباد، وجود دانشکده مستقل هنوز میسر نشده و داشتن دانشکده علوم پزشکی مستقل به عنوان امتیاز یکی از مسیر‌های رسیدن به اهداف سلامت شهرستان به شمار می‌رود.

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه اسدآباد با داشتن موقعیت خاص جغرافیایی، قابلیت مرکزیت برای جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر را داراست، خاطرنشان کرد: اضافه شدن کلیه تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها از اهداف آینده نزدیک دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بوده و در این راستا تلاش‌هایی نیز صورت گرفته است.

استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد برای این شهر یک برند است

فرماندار شهرستان اسدآباد هم استقلال دانشکده علوم پزشکی اسدآباد را برای شهرستان یک برند برشمرد و گفت: باید همه نهاد‌ها و ادارات در همه حوزه‌ها به دانشکده و پیشبرد اهداف سلامت کمک کنند و این یک الزام است.

کریم حمیدوند با اشاره به اینکه دولت در سال‌های اخیر و در بخش سلامت پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته و این مهم را می‌توان در رضایت نسبی مردم در حوزه بهداشت و درمان مشاهده کرد، یادآور شد: با توجه به پیشینه و سبقه اسدآباد باید اولویت ما مسئولان اجتماعی کردن نظام سلامت با حمایت مردم و مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد باشد چرا که تأمین سلامت مردم نه تنها با وزارت بهداشت که بر عهده همه ارگان‌ها است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار