مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: جمعیت روستایی اسدآباد دو برابر متوسط استانی تحت پوشش مجتمع‌های آبرسانی بوده و ۲۰ درصد از مجتمع‌های آبرسانی استان در اسدآباد است.
کد خبر: ۶۲۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 11 July 2018
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: جمعیت روستایی اسدآباد دو برابر متوسط استانی تحت پوشش مجتمع‌های آبرسانی بوده و ۲۰ درصد از مجتمع‌های آبرسانی استان در اسدآباد است.

به گزارش ایسنا،  سیدمصطفی هاشمی در جلسه رسیدگی به مشکلات آب شرب روستایی اسدآباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسدآباد برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر استان همدان دارای ۵۸ مجتمع آبرسانی بوده که این تعداد مجتمع ۴۴۳ روستای استان را تحت پوشش قرار داده و از مجتمع‌ها ۱۰ مورد در شهرستان اسدآباد واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ مجتمع استان در اولویت اجرا قرار دارند که سه مجتمع اسدآباد نیز جزء این اولویت‌های ملی است، خاطرنشان کرد: نخستین و بزرگترین مخزن هوایی استان با ارتفاع ۳۲ متر و ظرفیت ۲۵۰ مترمکعب در روستای جنت‌آباد اسدآباد که دارای مجتمع آبرسانی است، به سرانجام رسیده که به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و مشکل فشار آب سه روستای بادخوره، جنت‌آباد و مزرعه بید با افتتاح این پروژه مرتفع خواهد شد.

هاشمی وضعیت روستا‌های در معرض تنش شهرستان اسدآباد که نیاز به عملیات اجرایی دارند را ۲۸ روستا برشمرد و اضافه کرد: در راستای عملیات اجرایی این روستا‌ها حفر ۷ چاه، ۱۳ کیلومتر خط انتقال، احداث ۶۰۰ مترمکعب مخزن آب، ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و بهسازی ۱۲ دهنه چشمه با اعتباری افزون بر ۹۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال نیاز خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: نوبت‌دهی خاموشی‌ها از جمله مشکلاتی است که به شدت شبکه‌های آبرسانی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و این موارد در اسدآباد به علت ظرفیت‌های خوب ایجاد شده جزئی است.

وی در ادامه از شناسایی ۱۴۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در سطح استان همدان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: این میزان انشعاب غیرمجاز بخش عظیمی از تولید آب را به هدر می‌داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان وضعیت مطلوبیت میکروبی آب شرب روستایی سطح استان همدان را ۹۶ درصد اعلام کرد و افزود: همدان جزء استان‌های پیشرو در الکترولیز نمک طعام آب شرب روستایی است.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته در سطح روستا‌های استان همدان افزون بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان از اعتبارات مشارکت مردمی و خیرین جذب شد، اظهار کرد: ۲۲ روستا در سطح استان با تانکر آبرسانی می‌شود که پیک این آبرسانی سیار بیشتر در شهریورماه است.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ هزار مشترک آبفار در سطح استان همدان تصریح کرد: برای رفاه حال مشترکین از طریق تکنولوژی جدید برای نخستین‌بار در سطح استان قرائت کنتور در محل، وصول آب‌بها در محل و خدمات دیگر انجام می‌گیرد که این تکنولوژی موجب آن شده تا ۹۵۷ هزار فیش برگ صرفه‌جویی شود و دوره وصول از ۲۸۰ روز به ۲ ماه کاهش یابد.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد و راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۳ برای اطلاع‌رسانی، ثبت شکایات و انتقادات و درخواست خدمات موجب در حال به صفر رسیدن نشت‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در ادامه یادآور شد: این شرکت با وجود کمبود اعتبارات این آمادگی را دارد تا کلیه روستا‌ها را تحت پوشش آبفار درآورد، اما این امر برای هر یک از مشترکین روستایی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه‌بردار خواهد بود که جزء قوانین بوده و تغییرپذیر نیست.

وی با اشاره به تعویض ۵ هزار کنتور فرسوده مشترکین طی سال گذشته گفت: حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه، اجرای ۴۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۱ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۲۰ متر خط برق، احداث و بازسازی ۸ باب مخزن با ظرفیت ۱۲۷۵ مترمکعب از جمله عملیات اجرایی در سال ۹۶-۹۷ بوده که توسط این شرکت اجرا شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار