نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری از قوای سه گانه و همه مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی خواست: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را نه تنها در قالب حرف، بلکه در مقام عمل، فصل الخطاب قرار دهند.
کد خبر: ۶۲۸۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 11 July 2018
نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری از قوای سه گانه و همه مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی خواست: رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب را نه تنها در قالب حرف، بلکه در مقام عمل، فصل الخطاب قرار دهند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در جمع خبرنگاران با طرح این سوال که چرا برخی مطالبات رهبر معظم انقلاب در مقام عمل از سوی برخی مسئولان آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود، گفت: مسئولان به لفظ چشم گفتن در مورد مطالبات و رهنمود‌های معظم له بسنده نکنند بلکه در عمل باید آن را نشان دهند.

وی ادامه داد: خواسته مهم ما از همه اقشار جامعه این است که رهنمود‌های رهبر معظم رهبری را در همه امور به عنوان یک دستورالعمل الهی از سوی یک رهبر عادل، مجتهد، مورد تایید الهی، نایب امام زمان (عج) و دلسوز این امت، در عمل پیگیری کنند.
 
آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم اصل کارآمدی نظام جمهوری اسلامی مورد تهاجم دوستان نادان یا دشمنان دانا قرار نگیرد، ادامه داد: اگراین نظام، ولایتمدار نبود امکان نداشت در دوران هشت سال دفاع مقدس بتواند به عنوان یک نظام مقدس نوپا در مقابل تمام دنیا استقامت کند و اجازه ندهد دشمن حتی یک وجب از خاکش را تصاحب کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان در خصوص مطالبات معیشتی و اقتصادی مردم گفت: تحریم‌ها روی اقتصاد کشور اثر چشمگیر دارد و مسئولان نیز در صدد هستند مشکلات اقتصادی را با توجه به شعار‌های هر سال که توسط رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شود، رفع کنند.

وی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه نمی‌تواند در مورد مشکلات معیشتی مردم بی تفاوت باشد و از دولتمردان می‌خواهد به صورت هماهنگ و با اعتماد عمیق به تبدیل تهدید‌ها به فرصت ها، کمک کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی در خصوص برداشته شدن نماد انقلاب میدان امام خمینی (ره) شهر همدان پس از اجرای طرح پیاده راه گفت: می‌توان با اقدامات مهندسی راه حلی پیدا کرد که نماد انقلاب در نقطه مرکزی میدان بر جای خود قرار گیرد و سایت موزه نیز زیر آن قرار داشته باشد.

وی در خصوص نقش گردشگری در توسعه استان همدان نیز ادامه داد: حوزه‌های علمیه با توسعه گردشگری اسلامی موافق است، اما گردشگری بی بند و باری را برنمی تابد و باید جلوی بی بند و باری را در مقوله گردشگری گرفت و به انتقال مسایل فرهنگی گردشگران خارجی توجه شود.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه نباید به گردشگری یک جانبه نگاه کرد، پیشنهاد داد: در کنار جهانی شدن صنایع دستی همدان و معرفی این استان به جهانیان در رویداد همدان ۲۰۱۸، باید مسایل فرهنگی نیز اشاعه یابد و از این رویداد فراملی برای انتقال فرهنگ انقلابی، استکبار ستیزی، شجاعت و رشادت مردم ایران به مهمانان خارجی استفاده شود.

گفتنی است؛ حوزه‌های سراسر استان همدان ۱۶ مدرسه علمیه برادران با ۸۰ استاد فعال است که یک هزارو ۵۵۱ طلبه را زیر پوشش قرار داده اند و از این تعداد حدود ۳۵۰ طلبه در سطح عالی تحصیل می‌کنند.

همچنین یک مدرسه قرآنی نیز با حدود ۸۰ طلبه در استان همدان فعال است که ضمن دروس طلبگی حفظ ۳۰ جزء قرآن کریم را در ۶ سال در برنامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار