معاون امور عمرانی فرماندار همدان از جانمایی و در دست اجرا بودن کمپ گردشگری در مسیر سد اکباتان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ 11 July 2018
معاون امور عمرانی فرماندار همدان از جانمایی و در دست اجرا بودن کمپ گردشگری در مسیر سد اکباتان خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی در کارگروه گردشگری و خدمات سفر شهرستان همدان، با بیان اینکه ارزآوری و افزایش سفر دو مورد مهم در حوزه گردشگری است که باید به آن دست پیدا کنیم، افزود: در نوروز سال ۹۷، ۲۱۷ هزار و ۹۳۹ نفر گردشگر از نقاط مختلف کشور در همدان اسکان یافته‌اند به طوریکه اقامت‌کنندگان با رشد ۱۲۷ درصدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۷ هزار نفر در کمپ‌ها و چادر‌ها اقامت داشتند و در پارک‌ها و اماکن عمومی نیز اقامت ۲۸ هزار و ۳۲۹ نفر ثبت شده است.

زمانی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری می‌توانیم باعث رشد و رونق صنعت گردشگری در استان شویم، بیان کرد: در نوروز امسال ۸ هزار و ۹۰۷ نفر یعنی ۴.۹ درصد از گردشگران و مسافران در هتل‌ها، یک‌هزار و ۱۶۳ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و ۷ هزار و ۴۳۷ نفر در خانه‌مسافر‌های رسمی اقامت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عموم مسافران و گردشگران همدان در چادر و کمپ‌ها اقامت می‌کنند، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مسافران برای استفاده از هتل‌ها، خانه‌مسافر‌ها و درآمدزایی در این زمینه تشویق و ترغیب شوند.

معاون فرماندار همدان با بیان اینکه قبل از اینکه بسیاری از استان‌ها توسعه خود را بر مبنای گردشگری بگذارند، همدان پیشگام شده بود، اظهار کرد: هر کاری که قرار بر انجام باشد، ابتدا باید هدف آن کار تعریف شود و بعد امکانات را به این سمت سوق داد.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال اماکن تاریخی و تفریحی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش بازدید داشته است، گفت: یکی از این محور‌های مهم گردشگری استان همدان امامزاده محسن (ع) است که ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز روشنایی، تعریض محور و روکش آسفالت آن اعتبار تخصیص یافته است.

زمانی با بیان اینکه همدان از مسیر گردشگری خارج و به هدف گردشگری تبدیل شده است، اظهار کرد: جانمایی کمپ گردشگری در مسیر سد اکباتان انجام شده و عملیات اجرایی آن واحداث پارک ۱۰ هکتاری در این مسیر، توسط بنیاد مسکن با ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار در حال اجرا است.



وی با بیان اینکه باید در این حوزه به صورت منسجم‌تر عمل کنیم، یادآور شد: در کمیته برنامه‌ریزی برای ساماندهی هر کدام از ورودی‌ها از سمت جورقان و مریانج ۵۰۰ میلیون تومان بودجه تعریف شده است.

معاون فرماندار همدان با اشاره به اینکه طبق آمار‌ها توجه به گردشگری در روستا‌ها و مناطق بکر مورد توجه خاص گردشگران است، خاطرنشان کرد: باید در کنار ارائه طرح‌های هادی در روستا‌ها طرح‌هایی نیز برای ایجاد جاذبه گردشگری مورد توجه قرار گیرد و برای ارزانفود نیز مسیر دسترسی به عنوان یک ظرفیت در نظر گرفته شود.

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان نیز با بیان اینکه ۱۱۳ هزار نفر گردشگر در ناحیه ۲ آموزش و پرورش در قالب ۳۷ هزار خانواده در نوروز امسال در مدارس اسکان یافتند، گفت: در تابستان امسال نیز ۵۱ آموزشگاه با ۲۵ اتاق ویژه در دو آموزشگاه برای اسکان فرهنگیان درنظر گرفته شده است.

امین اسدبیگی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در حوزه گردشگری دارد، افزود: از ۲۵ خرداد تا ۱۵ تیر نیز ۱۰ هزار و ۶۷۵ نفر-روز در ناحیه ۲ اسکان داده شده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز در بیش از یک هزار اتاق مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز با بیان اینکه ناحیه یک تمهیدات و مقدمات خوبی برای پذیرش مسافر درنظر گرفته است، خاطرنشان کرد: ناحیه یک با ۶۰ مدرسه در ۵۲۲ کلاس برای اسکان مسافران تجهیز شده است.

ابوالفضل کتابی با بیان اینکه گردشگری در اولویت نخست توسعه همدان قرار داده شده است، اضافه کرد: ۱۳۰ نفر ظرفیت خوابگاه حیدره و ۸۰ نفر ظرفیت کانون مهدیه برای اسکان میهمانان فرهنگی بوده و علاوه بر این نیز مرکز رفاهی پاستور با ظرفیت ۱۰۰ نفر به صورت شبانه‌روزی در خدمت میهمانان و گردشگران در ایام تابستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار