رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ایجاد فرهنگسرای کسب و کار در این شهر موجب توانمندسازی و ارتقا سطح مهارت‌های شغلی می‌شود.
کد خبر: ۶۲۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 11 July 2018

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: ایجاد فرهنگسرای کسب و کار در این شهر موجب توانمندسازی و ارتقا سطح مهارت‌های شغلی می‌شود.

به گزارش ایرنا، حمید بادامی‌نجات در جمع خبرنگاران افزود: محوریت راه اندازی این فرهنگسرا آموزش، ترویج، مشاوره، پژوهش، حمایت، توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای رشد و توسعه خلاقیت در شغل و زمینه‌سازی کارآفرینی و اشتغال حداکثری و بهره ور است.

وی اضافه کرد: شهر همدان به دلیل شرایط علمی، اقلیمی و موقعیت جغرافیایی مناسب، قرارگیری در شاهراه ارتباطی ایران و دسترسی به منابع طبیعی، خدادادی و تاریخی، دارای ظرفیت بالقوه و مزیت‌های رقابتی فراوانی نسبت به سایر استان‌های کشور در حوزه ایجاد و توسعه کسب وکار‌های شهری است.

بادامی نجات افزود: براین اساس و به منظور ارتقا سطح کیفی، ایجاد فرهنگسرای کسب وکار و کارآفرینی شهر همدان ضروری است و در این ارتباط پیشنهاد ایجاد آن را به شورای اسلامی شهر ارایه کرده ایم.
 
وی با اشاره به طرح جامع فرهنگسرای کسب‌وکار و کارآفرینی شهر همدان اضافه کرد: البته این طرح در سازمان شهرداری همدان به عنوان واحد توانمندسازی کسب‌وکار و کارآفرینی با هدف ساماندهی، توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی شهری به تصویب رسیده است و انتظار داریم در شورای اسلامی شهر نیز مصوب شود.

بادامی نجات اظهار داشت: مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر به استناد قوانین کشور و با در نظر گرفتن عواملی، چون منبع‌محوری، محله‌محوری، فرهنگ کارآفرینی، راهبرد محوری و ساختار مدیریتی مبتنی بر شاخص‌های کارآفرینی شهری به تدوین این طرح اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شهرداری نیز برای ارتقای فرهنگ کار و اشتغال و حمایت از توسعه کسب وکار‌ها علاوه بر راه‌اندازی این فرهنگسرا، بر اساس طرح نسبت به تاسیس چندین نمونه مشابه در نقاط مختلف اقدام کند.
همدان دارای ۱۸ فرهنگسرا در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار