رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال صادرات استان از گمرک به ارزشی ۲۳ میلیون ۵۵۶ هزار دلار بوده است، گفت: تراز تجاری استان همدان مثبت و بالغ بر ۱۹.۳ میلیون دلار است.
کد خبر: ۶۲۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 10 July 2018

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال صادرات استان از گمرک به ارزشی ۲۳ میلیون ۵۵۶ هزار دلار بوده است، گفت: تراز تجاری استان همدان مثبت و بالغ بر ۱۹.۳ میلیون دلار است. 

به گزارش تسنیم، حمیدرضا متین در مورد آخرین آمار صادرات از استان همدان اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال صادرات استان از گمرک همدان به ارزشی ۲۳ میلیون ۵۵۶ هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزن کالا‌های صادراتی سه‌ماهه امسال ۵۳ هزار و ۹۸۸ تن بود، افزود: واردات کالا از گمرک همدان نیز در سه‌ماهه امسال ۴ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار به وزن یک هزار و ۱۹۷ تن بوده است.

 متین بیان کرد: از ۴ میلیون و ۲۵۲ هزار دلار کالای وارداتی به استان ۱۸۰ هزار دلار معادل ۴.۳ درصد کالای مصرفی، سه میلیون و ۳۸۰ هزار دلار معادل ۷۹.۵ درصد کالای واسطه‌ای و ۶۹۱ هزار دلار معادل ۱۶.۳ درصد خطوط تولید بوده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تراز تجاری استان مثبت و بالغ بر ۱۹.۳ میلیون دلار است، عنوان کرد: حجم مبادلات تجاری استان بالغ بر ۲۷.۸ میلیون دلار است.

متین با تأکید بر اینکه صادرات بخش صنعت ۸ میلیون و ۵۸ هزار دلار و وزن ۴۳ هزار تن بوده است، تصریح کرد: بخش صنعت ۳۴.۲ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت سیمان با صادرات یک‌میلیون و ۷۱۰ هزار دلار چهارمین کالای صادراتی استان است، بیان کرد: سیمان ۷.۲ درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه موتور کولر یک‌میلیون و ۵۱ هزار دلار از صادرات بخش صنعت استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: گونی پلاستیکی نیز یک‌میلیون و ۳۵ هزار دلار از صادرات بخش صنعت را شامل می‌شود.

متین با اشاره به اینکه ظروف تفلون با ۹۵۶ هزار دلار و چینی‌آلات بهداشتی با ۷۸۵ هزار دلار صادرات از دیگر اقلام عمده صادراتی استان و در بخش صنعت است، تأکید کرد: بخش صنعت شامل ۴۸ قلم کالای صادراتی است.

وی با بیان اینکه صادرات بخش معدن استان یک‌میلیون و ۴۰۷ دلار و ۵.۹ درصد از صادرات استان را شامل می‌شود، ابراز کرد: خاک فرو سیلیس با صادرات یک‌میلیون و ۳۷۷ هزار دلار جز ۱۰ قلم کالا عمده صادراتی استان است و بخش معدن شامل پنج قلم کالا صادراتی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه صادرات در بخش مواد شیمیایی یک‌میلیون و ۴۴۵ هزار دلار بوده است و سهمی برابر ۶.۱ درصد از صادرات استان بوده است، اظهار داشت: وازلین با یک‌میلیون و ۸۹ هزار دلار از اقلام مهم صادراتی این بخش و جز چهار قلم کالای صادراتی بخش مواد شیمیایی است.

متین با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، افزود: بخش کشاورزی ۳۹.۴ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه کشمش اولین کالای صادراتی استان با صادرات ۵ میلیون و ۲۷۱ هزار دلار است، عنوان کرد: کشمش ۲۲ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه لبنیات سومین کالای صادراتی با صادرات ۳ میلیون و ۶۳۵ هزار دلار است، تصریح کرد: ۱۵.۴ درصد از صادرات استان به حوزه لبنیان اختصاص‌یافته است و محصولات این بخش شامل ۱۲ قلم کالا بوده است.

متین تأکید کرد: صنایع‌دستی استان با ۳ میلیون و ۳۵۳ هزار دلار و سهمی برابر ۱۴.۲ درصد از صادرات استان به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سفال به عنوان دومین کالای صادراتی استان بالغ بر دو میلیون و ۶۹۱ هزار دلار صادر شده است، ابراز کرد: سفال ۱۱.۴ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است و حوزه صنایع‌دستی شامل ۱۱ قلم کالا بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۷۹ قلم کالا در سه‌ماهه امسال از استان به ۲۰ کشور جهان صادر شده است، تأکید کرد: آمریکا، آلمان، ایتالیا، رومانی، بلژیک، اکراین، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه، ترکیه، اردن، کویت، امارات، عراق، سریلانکا، سودان، پاکستان و افغانستان کشور‌های مقاصد صادرات استان بوده‌اند.

متین اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست سال گذشته ۵۹ قلم کالا از استان صادر شد و در این در حالی بود که ۱۶ کشور مقصد صادرات کالا‌های استان بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار