رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: ملایر یکی از ۶ مرکز بافت درکشور است که گونه‌های گیاهی کم یاب از جمله بنفشه آفریقایی در این مرکز از طریق کشت تکثیر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ 05 July 2018
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر گفت: ملایر یکی از ۶ مرکز بافت درکشور است که گونه‌های گیاهی کم یاب از جمله بنفشه آفریقایی در این مرکز از طریق کشت تکثیر می‌شود.

به گزارش تابناک همدان از ملایر: عباس ملک حسینی درجمع خبرنگاران ملایراظهار داشت: رویکرد دانشگاه آزاد به سمت کیفی سازی است، باید به سمت دانشگاه کارآفرین برویم.

وی عنوان کرد:دانشگاه آزاد ملایر با حدود یکصد رشته از مقطع کاردانی تا دکترادر حال است و در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

ملک حسینی تصریح کرد: تعداد اساتید این دانشگاه یکصد استاد و کادر اداری و پرسنلی این دانشگاه نیز ۱۴۰ نفر مشغول به کار می‌باشند.
 
وی با بیان اینکه سال گذشته دانشکده علوم پزشکی ساختمان خاتم الانبیاء راه‌اندازی شد افزود: ۷ هزار متر مربع با ۲۳ هکتار زمین سال‌ها بود که به صورت مسکوت باقی مانده بود که طی یک فرآیند زمانی کوتاه با پیگیری مسوولان و نمایندگان ملایر اقدام به راه‌اندازی این دانشکده کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد ملایر خاطر نشان کرد:حدود ۵۴۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات و حدود ۵۰۰ میلیون تومان وامسال نیز دو رشته دیگر به این دانشکده اضافه می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: این دانشکده ظرفیت حدود ۵ هزار دانشجو را در سال‌های آتی دارد و با ظرفیت‌های بالایی که دارد در آینده نزدیک در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی دانشجو بپذیرد که با توجه به مجوز‌های وزارت علوم باید بتوانیم در سال‌های آتی مجوز جذب دانشجو در رشته‌های مختلف را داشته باشیم.

 ملک حسینی یادآور شد در حال حاضر این دانشکده از نظر تجهیزات آزمایشگاهی مجهز بوده و دانشجویان از امکانات آن استفاده می‌کنند، زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجو در این دانشکده وجود دارد.

وی خبر داد: درصدد امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد ملایر با دانشگاه بلاروس و آکادمی علوم بلاروس هستیم که دراین تفاهمنامه به دنبال تبادل دانشجو و همکاری‌های مشترک علمی هستیم، ضمن اینکه با کشور نیوزلند نیز در این زمینه وارد مذاکره خواهیم شد.

دانشگاه آزاد ملایر به دنبال برند سازی است.

 رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر بیان داشت: اقدام علمی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان در سطوح مختلف یکی از دستاورد‌ها و اقدامات ارزشمند این دانشگاه است که نمونه آن ایجاد مرکز کشت بافت در این دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه تنها در کشور ۶ مرکز کشت بافت وجود دارد که یکی از این مراکز در دانشگاه آزاد واحد ملایر است گفت:در این مرکز گونه‌های گیاهی کمیاب و در حال انقراض مانند بنفشه آفریقایی از طریق کشت بافت تکثیر می‌شوند.

وی در ادامه گفت:چند ماهی است این مرکز در دانشگاه فعالیت خود را شروع کرده است و یکی از معتبرترین کلکسیون بنفشه آفریقایی را در این مرکز داریم.

وی اضافه کرد: فاز تجاری گیاهان پرورشی این مرکز به زودی آغاز می‌شود، حدود ۱۵۰ گونه بنفشه آفریقایی در اینمرکز تکثیر شده است.

ملک‌حسینی گفت: در این مرکز از برگ گیاه به صورت بافت تکثیری هزاران گیاه تکثیر می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی می‌تواند از انقراض گونه‌های مختلف نیز جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد ملایر در‌های خود را به روی نخبگان و مردم باز کرده که هر کس هر ایده و خلاقیتی که قابلیت کار را داشته باشد راحمایت کند و دنبال برندسازی آن باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایرافزود: در بحث مبل و منبت و پروش گونه‌های مختلف انگور نیز دانشگاه وارد کار شده و می‌تواند در آینده ایده‌های مختلف در این مورد را حمایت کند.

 وی با اشاره به دستاورد‌های دیگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایربیان کرد: بعد از زلزله کرمانشاه یک مرکز پس از حوادث مترقبه در دانشگاه آزاد ایجاد شد که با فکر نخبگان اولین محصول این مرکز طراحی و ساخت کانکس تاشو بود.

ملک‌حسینی خاطر نشان کرد:این کانکس‌ها معمولی طراحی شده و هزینه آن حدود ۱۰ میلیون تومان است و در همه جا مورد استفاده قرار می‌گیرد و حمل و نقل آن آسان است.

وی با اشاره به افزایش رشته‌های دانشگاه آزاد گفت:به احتمال زیاد امسال می‌توانیم رشته حقوق در مقطع کارشناسی را با نظارت واحد همدان به این دانشگاه بیاوریم.

وی در ادامه افزود: برخی از رشته‌های دانشگاه تا ۵۰ درصد تخفیف دارد، پرداخت وام‌های دانشجویی و برگزاری مراسمات مختلف و مناسبتی از برنامه‌های صورت گرفته در دانشگاه ملایر می‌باشد.

وی تاکید کرد:دانشگاه باید به سمتی برود که فرهنگ کارآفرینی و تولید را در جامعه گسترش دهد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار