کد خبر: ۶۲۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 02 July 2018
جنگل‌های انبوه برای بعضی‌ها جایی دوست داشتنی، برای برخی دلهره آور و به نظر می‌رسد برای افراد دیگری جایی برای کشتن خودشان است! جنگل خودکشی ژاپن یکی از آن مکان‌هایی در دنیا است که هر کسی جرأت نمی‌کند که به آنجا برود؛ جایی که افراد زیادی به زندگی خود پایان داده اند. حالا در این متن از الی گشت می‌خواهیم شما را با این مکان حیرت انگیز آشنا کنیم. این سوال را هم از خوانندگان عزیز داریم که آیا حاضرید برای یک بار هم که شده از جنگل خودکشی ژاپن دیدن کنید؟

                                                                      جنگل آئوکیگاهارا
 
جنگل خود کشی

این جنگل که با نام «ایده آل‌ترین مکان برای مردن» نیز شناخته می‌شود در ژاپن قرار گرفته و مقصدی است که افراد زیادی در آنجا خود را کشته اند و به عنوان دومین مکان مرگبار بعد از پل گلدن گیت شناخته می‌شود. از دهه ۱۹۵۰، تاجران ژاپنی زیادی به این جنگل آمده اند و حداقل ۵۰۰ نفر آن‌ها هرگز به بیرون باز نگشته اند؛ این آمار بین ۱۰ تا ۳۰ نفر در سال متغیر است. به مرور این آمار بیشتر و بیشتر هم شد، طوری که ۷۸ نفر در سال ۲۰۰۲ در جنگل خودکشی ژاپن زندگی خود را به اتمام رساندند. در سال ۲۰۰۳ این رکورد به بیش از ۱۰۵ نفر رسید که در نوع خود بسیار غم انگیر و در عین حال مرموز بود.

افرادی که در ژاپن کار‌های ماورایی می‌کنند بر این باور هستند که خودکشی‌هایی که در این جنگل صورت گرفته به درختان آن نفوز کرده و باعث این شده است که فعالیت‌های ماوراء الطبیعه زیادی صورت بگیرد و به این صورت کاری کند که هر کسی که به این جنگل می‌رود، دیگر نتواند از آنجا خارج شود. بسیاری از قطب نما‌هایی که به این جنگل آورده می‌شوند، به دلیل وجود آهن مغناطیسی زیادی که در خاک آتشفشانی اینجا وجود دارد، بلا استفاده می‌شوند؛ همین موضوع هم باعث شده که به شایعات مبنی بر فعالیت‌های فرا انسانی این منطقه دامن زده شود.

جلوگیری از خودکشی

با توجه به گستردگی جنگل، معمولا افرادی که از جنگل خودکشی ژاپن بازدید می‌کنند، هیچ کسی را در راه نمی‌بینند و تک و تنها به راهشان ادامه می‌دهند. اینجا که به «دریای درخت» نیز معروف است ناخودآگاه حسی ترسناک و افسرده به شما منتقل می‌کند، بنابراین پلیس شهری تابلو‌هایی با مضامین مختلف در جای جای جنگل نصب کرده است. برخی از تابلو‌ها دارای جمله‌هایی به شکل زیر هستند:

 _زندگی شما یک هدیه گران قیمت از والدین شماست!
 
_لطفا قبل از اینکه تصمیم به مرگ بگیرید با پلیس مشورت کنید!
 
جنگل خود کشی
اما متاسفانه این جمله‌ها باعث نشده اند که دیگر فردی در این جنگل انبوه و دلهره آور خودکشی نکند. توسط افرادی که داوطلب برای تمیز کردن جنگل می‌شوند هر ساله اجساد بسیار زیادی پیدا می‌شود، اما بسیاری از آن‌ها نیز برای همیشه در اینجا گم باقی می‌مانند. یکی از کار‌هایی که مقامات برای کم شدن خودکشی‌ها انجام داده اند این است که دیگر آمار دقیق خودکشی‌ها را منتشر نمی‌کنند. آن‌ها معتقدند که با پخش آمار دقیق، این جنگل بیش از پیش معروف شده و افراد زیاد دیگر تمایل به این کار پیدا می‌کنند.

با اینکه دلایل این همه اتفاق در جنگل خودکشی ژاپن مشخص نیست، اما منابع خبری معاصر موارد مختلفی را برای این موضوع مقصر می‌دانند. برخی اقتصاد ژاپن را سرزنش می‌کنند و برخی دیگر انتهای داستان رمانتیک نویسنده ژاپنی سیچو ماتسوموتو (Seicho Matsumoto’s)، کوروه جوکای (Kuroi Jukai) می‌دانند که در آن محبوبیت جنگل خودکشی را بیش از پیش به نمایش گذاشت و می‌توان گفت که افرادی که به خودکشی فکر می‌کردند، برای کارشان بیشتر مصمم شدند.

مردم محلی می‌گویند که می‌توانند سه نوع از بازدیدکنندگان را همواره ببینند که به جنگل می‌آیند: طبیعت گردانی که می‌خواهند نمای زیبایی از کوه فوجی داشته باشند، ماجراجویانی که دلشان کمی ترس و دلهره می‌خواهد و افراد دیگری که برنامه‌ای برای ترک جنگل ندارند.

اما چیزی که باعث می‌شود که افراد در این جنگل خودکشی کنند، هنوز هم مشخص نیست و نمی‌توان گفت که حس خوبی بابت آن دارند. یک پلیس محلی که اجساد زیادی را دیده است اینطور می‌گوید: «من اجساد زیادی را در اینجا دیده ام که به شدت تجزیه شده اند و یا توسط حیوانات وحشی از بین رفته اند… هیچ چیز زیبایی برای مرگ در اینجا وجود ندارد».

چه اتفاقی برای اجساد می‌افتد؟

طبقه برخی از گزارشات، کارگران جنگل مجبور هستند تا اجساد را از داخل جنگل به ایستگاه پلیس بیاورند و در اتاق مخصوصی قرار دهند که تنها برای نگهداری افرادی که خودکشی کرده اند، استفاده می‌شود. برخی مردم معتقدند که اگر یک جسد به حال خود رها بماند، برای روح او بسیار بدشانسی خواهد آورد. آن‌ها می‌گویند که در صورتی که این اتفاق بیوفتد، ارواح شب‌ها شروع به فریاد زدن کرده و جسد آن‌ها خود به خود در جنگل جابجا می‌شود.
 
ژاپن یکی از بالاترین آمار خودکشی را در جهان دارد.

بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸ باعث شد که خودکشی در ژاپن بدتر شود و در سال ۲۰۰۹ تعداد ۲۶۴۵ خودکشی ثبت شد که ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش دشاته است. این رقم در ماه مارس و پایان سال مالی ژاپن به اوج خود رسید. کارشناسان می‌گویند با اینکه بسیاری معتقدند عامل اصلی خودکشی در این کشور به خاطر مسائل روحی و خانوادگی است، اما پشت پرده مسائل دیگری نهفته است که بیشتر به مشکلات اقتصادی یا از دست دادن شغل فرد مرتبط می‌شود.
 
جنگل خود کشی

اگر علاقمند به دیدن جنگل خودکشی در ژاپن هستید، باید موقعیت آن را درست بدانید. از توکیو که به سمت جنوب و جنوب غربی حرکت کنید، حدودا ۲ ساعت بعد به این جنگل خواهید رسید. اگر ماشین ندارید می‌توانید قطار فوجیکو به کاواجوچیکو و سپس اتوبوس را رترو سوار شوید. ورودی جنگل در پارکینگ غار دریاچه سای بات است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار