در اجرای ماده (۱۷) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، "دستورالعمل میزخدمت" به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
کد خبر: ۶۲۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 02 July 2018
فرماندار همدان با استقرار درمیز خدمت بطور مستقیم پاسخگوی مراجعان بود. 

به گزارش تابناک همدان، در اجرای ماده (۱۷) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان "حقوق شهروندی در نظام اداری" به منظور ارائه خدمات به موقع، سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء رضایت مندی آنان از عملکرد دستگاه‌های اجرایی، "دستورالعمل میزخدمت" به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

به منظور کاهش مراجعه حضوری ارباب رجوع، دستگاه‌های اجرایی مکلفند نسبت به استقرار میزخدمت در قالب میزخدمت الکترونیکی حداکثر طی مدت یک سال و میزخدمت حضوری حداکثر طی مدت ۶ ماه از زمان ابلاغ این دستورالعمل اقدام نمایند.

در راه اندازی میز خدمت حضوری دستگاه‌های اجرایی باید با تخصیص فضایی مناسب برای مراجعه ارباب رجوع ترتیبی اتخاذ کنند تا ارباب رجوع بتواند بدون نیاز به مراجعه و پیگیری از واحد‌های مختلف دستگاه اجرایی و تنها از طریق میز مذکور، خدمت یا پاسخ مورد نیاز خود را دریافت نماید.
 
راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان

فرمانداری شهرستان همدان نیز در این راستا نسبت به راه اندازی میز خدمت اقدام و تعدادی از کارکنان شایسته، ماهر، پاسخگو و آموزش دیده و مطلع نسبت به فرایند‌های اداری مرتبط با ارائه خدمات را بدین منظور سازماندهی کرد.

در اولین هفته از راه اندازی میز خدمت در فرمانداری همدان، علی تعالی فرماندار همدان طی دو روز متوالی ساعاتی در میز خدمت مستقر و بطور مستقیم پاسخگوی مراجعان بود.

برابر دستورالعمل ابلاغی بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول اجرای این دستورالعمل در دستگاه و فراهم نمودن مکان، تجهیزات و تمهیدات اجرایی لازم، تنظیم گردش کار، نظارت بر اجرای وظایف، تامین و آموزش متصدیان میز‌های خدمت و ایجاد هماهنگی و سازماندهی بین واحد‌های اداری مراجعه شونده برای ایجاد میز خدمت مناسب در دستگاه اجرایی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار