آقای رئیس جمهور، ماه هاست همه مصلحان و دوستداران کشور، شما را به اصلاح تیم اقتصادی دولت دعوت می‌کنند. ماه‌ها از زمانی که تیم سابق موفق اقتصادی دولت قبل را تغییر داده اید، می‌گذرد و در خلال همه این ماه ها، همه دلسوزان به شما تذکر و هشدار‌های لازم را داده اند. ماه هاست که مشخص شده، وعده‌های دولت به مردم با این ترکیب و این راهبری، هرگز جامه عمل نخواهد پوشید!
کد خبر: ۶۲۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 26 June 2018
آگهی نیازمندی: به یک دولتمرد نیاز داریم که مردم بتوانند روی حرف او حساب کنند؛ شاید این مورد ضروری‌ترین نیازمندی باشد که این روز‌ها تک تک ایرانیان در جستجوی آن باشند؛ یک دولتمرد که مردم فقط بتوانند روی حرفش حساب کنند.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس کل بانک مرکزی از مدت‌ها پیش به مردم وعده می‌داد، وارد بازار سکه و ارز نشوند زیان خواهند دید؛ رئیس سازمان مدیریت کشور هم که با لبخند همه سؤالات را رد می‌کند، وزیر اقتصاد که می‌گوید اوضاع خوب است و رئیس جمهور از فضای روانی سخن می‌گوید.

اما واقعیت روی زمین مطلب دیگری است؛ هر کسی به توصیه‌های رئیس کل بانک مرکزی گوش داد، زیان دید! مردمی هم که فکر می‌کنند وضع اقتصاد خوب نیست، حتما در محله آقای کرباسیان وزیر اقتصاد زندگی نمی‌کنند! رسانه‌ها هم که دائم فضای روانی ایجاد می‌کنند. اگر به بازار بروید، می‌بینید که همه گرانی‌ها و به هم ریختگی های، فقط جو روانی است و همه امور در کنترل دولت است.

آقای رئیس جمهور، ماه هاست همه مصلحان و دوستداران کشور، شما را به اصلاح تیم اقتصادی دولت دعوت می‌کنند. ماه‌ها از زمانی که تیم سابق موفق اقتصادی دولت قبل را تغییر داده اید، می‌گذرد و در خلال همه این ماه ها، همه دلسوزان به شما تذکر و هشدار‌های لازم را داده اند. ماه هاست که مشخص شده، وعده‌های دولت به مردم با این ترکیب و این راهبری، هرگز جامه عمل نخواهد پوشید!

آقای رئیس جمهور مردم انتظار اصلاح این وضعیت را در سریع‌ترین زمان ممکن دارند. آقای رئیس جمهور، آینده کشور و مردم از حیثیت کابینه و یا چند نفر کارگزار دولتی بیشتر است. این روز‌ها فقط تصمیم گیری قاطعانه برای اصلاح وضعیت موجود است که اهمیت دارد. رئیس جمهور موظف است که چشم انداز‌های روشن را برای مردمش ترسیم کند و سکوت رئیس جمهور بر اضطراب و نگرانی ملت همچنان خواهد افزود. صادقانه با مردم سخن بگویید. اصلاح روند‌های اشتباه را آغاز کنید؛ حتی امروز هم برای اصلاح دولت دیر است، چه برسد به فردایی که مشخص نیست چه در انتظار دولت و ملت است!

این رئیس جمهور است که می‌تواند برای آرامش مردمش وارد عمل شود و اقدامات شجاعانه و اصلاح گرانه برای بهبود امور انجام دهد. این رئیس جمهور است که با اختیارات وسیع که دارد، می‌تواند افراد توانمند، متخصص و دغدغه‌مند را برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور به کار گیرد و به دور از رنگ و جناح‌ها و به خاطر کشور و مردم، از همه ظرفیت‌های موجود و حتی از مخالفان و منتقدانش استفاده کند.

مجلس هم در چنین شرایطی وظیفه دارد، به کمک دولت بیاید. اگر تغییر و تحول به سوی کارآمدی به هر دلیل برای دولت سخت و دشوار است، مجلس هم می‌تواند توان کارشناسی خود را در اختیار دولت بگذارد و هم از بعد نظارت به دولت، دولت را برای ایجاد تغییراتی اساسی به ویژه در تیم اقتصادی کمک کند و حتی با استفاده از مکانیسم‌های موجود، دولت را به استفاده از نخبه‌ترین و توانمندترین شخصیت‌های موجود کشور، برای اصلاح اقتصاد کشور تشویق کرده و احیانا ملزم سازد.

نهاد‌های نظارتی موظف هستند با شرایط امروز و وضعیت کنونی کشور، مدیریت اوضاع سازمانی خود را بر عهده بگیرند. شرایط امروز، به گونه‌ای است که بیشترین انگیزه برای سوءاستفاده کنندگانی را فراهم می‌آورد که با دلالی و واسطه گری، خون مردم محروم را می‌مکند؛ بنابراین، لازم است فعالیت و نظارت، گسترده تر، دقیق‌تر و به روز‌تر بر همه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری انجام شود.

امروز زمانی است که لازم است همه نیرو‌ها برای مدیریت اوضاع اقتصادی کشور پای کار بیایند. دور نشستن و منتظر زمین خوردن دولت در نهایت به نفع هیچ کسی نخواهد بود و در نهایت این مردم هستند که متضرر اصلی خواهند بود. ضروری است، کل بدنه سیاسی، اداری و اقتصادی کشور، تحرکی در خود ایجاد کنند و خود را از این خمودگی و بی عملی که چند سال است دچار آن شده اند، رها کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار