مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۱۴۳ طرح متوسط و مهم در کشور توسط بانک صنعت، معدن و تجارت در حال اجرا است، تأکید کرد: با اجرای این طرح‌ها ۳۸ هزار شغل به طور مستقیم در کشور ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۶۲۳۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷ 25 June 2018
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه ۱۴۳ طرح متوسط و مهم در کشور توسط بانک صنعت، معدن و تجارت در حال اجرا است، تأکید کرد: با اجرای این طرح‌ها ۳۸ هزار شغل به طور مستقیم در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم، علی اشرف افخمی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان اظهار داشت: از استاندار همدان تشکر می‌کنم که سخت‌کوشانه و دائماً پیگیر طرح‌های تولیدی و اشتغال استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مباحث مدیریتی و حکومتی در کشور نباید مطالب را با یک بعد مدنظر قرار دهیم، افزود: بایستی مبانی مدیریت کشور را به سمت حرفه‌ای شدن سوق دهیم.

افخمی با بیان اینکه کار تخصصی و حرفه‌ای در هر یکی از بخش‌های کشور به ویژه حوزه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: نمی‌شود فعالیت تخصصی را از افرادی که تخصص لازم را ندارند انتظار داشت.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه تولیدات ایران نباید تنها منحصر به فروش در بازار داخل باشد، تصریح کرد: اگر تولیدات کشور را تنها برای بازار ایران ندانیم می‌توانیم به بازار جهانی ورود کنیم.

افخمی با اشاره به اینکه تولیدات کشور برای فروش در بازار جهانی نیازمند چند پیش‌نیاز است، بیان کرد: تولیدات برای رقابت و فروش در بازار جهانی بایستی دارای کیفیت، خدمات قبل و بعد از فروش، نوآوری، قیمت رقابتی و ... باشد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات کشور سنگاپور که به عنوان شهر کشور محسوب می‌شود در سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۳۷۳ میلیارد دلار بود، ابراز کرد: صادرات ایران در سال ۲۰۱۷ با وجود غنی بودن از نفت، گاز، زمین، معادن و ... حدود ۹۰ میلیارد دلار بود که حدود ۴۵ میلیارد دلار از صادرات نیز نفت خام بود.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه بایستی نگاه و دیدگاه خود را تغییر دهیم، اظهار داشت: به هیچ‌وجه نباید از حضور و رقابت در بازار بین‌المللی هراس داشته باشیم.

افخمی با اشاره به اینکه بایستی تولید و اقتصاد کشور را برای ورود به بازار‌های بین‌المللی به معنای واقعی باور داشته باشیم، تأکید کرد: در کشور بانکی که در تراز جهانی بخواهد حضور پیدا کند، کم داریم.

وی با بیان اینکه ۳۰ سال پیش در بین ۲۰ بانک اول جهان هیچ بانک چینی وجود نداشت، ابراز گفت: امروز ۵ بانک از بانک‌های چینی جز ۲۰ بانک اول جهان است و بانک اول و دوم جهان نیز بانک چینی است.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه اعتقاد این است که امکان حضور تایران در بازار‌های بین‌المللی وجود دارد، افزود: با حضور در بازار‌های بین‌المللی بهبود کسب‌وکار حاصل می‌شود که تجربه این کار را هم در شرکت کشتی‌رانی ایران دارم.

افخمی با اشاره به اینکه از دیدگاه‌های اقتصاد مقاومتی یا یکی از زیرساخت‌های اساسی اقتصادی مقاومتی وجود تولیدات ایران در فروشگاه‌ها و بازار کشور‌های خارجی است، بیان کرد: این اقدامات عملی و قابل‌اجرا است چرا که سرمایه اصلی ما اعتمادسازی و اعتباری است که برای کار ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بانک‌های کشور بسیار تحت فشار هستند، عنوان کرد: بایستی نگاهمان را نسبت به بانک‌ها تغییر دهیم چراکه بانک‌ها تنها ارائه تسهیلات نمی‌کنند بلکه با ارائه تسهیلات و ایجاد تولید و اشتغال در ایجاد امنیت مؤثر هستند.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه ۱۴ پروژه فولادی در سطح کشور با تأمین اعتبار ۳.۲ میلیارد دلار از سوی بانک صنعت، معدن و تجارت در حال اجرا است، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها تا دو سال آینده ۸ میلیون تن به تولید فولاد کشور اضافه می‌شود.

افخمی با اشاره به اینکه برای تهیه ۳ هواپیمای ایرباس اعتبار تأمین کردیم و این هواپیما‌ها خریداری شد، گفت: برای خریداری ۸ دستگاه هواپیمای ATR نیز از سوی بانک صنعت، معدن و تجارت اعتبار تأمین شد و حتی یک روز اقساط این هواپیما‌ها در خارج از کشور به عقب نیفتاده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۳ طرح متوسط و مهم در کشور توسط بانک صنعت، معدن و تجارت در حال اجرا است، تأکید کرد: با اجرای این طرح‌ها ۳۸ هزار شغل به طور مستقیمم در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: برای طرح‌های بزرگ استان اعلام آمادگی می‌کنم و برای شعبه بانک صنعت، معدن و تجارت استان نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که با صلاحدید رییس شعبه به طرح‌های تولیدی اختصاص می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار