استاندار همدان با اظهار تأسف از وتوی دستورات رئیس بانک مرکزی در رابطه با کیان کرد گفت: با تعطیلی کیان کرد ۲۷۱ نفر بیکار می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 25 June 2018
استاندار همدان با اظهار تأسف از وتوی دستورات رئیس بانک مرکزی در رابطه با کیان کرد گفت: با تعطیلی کیان کرد ۲۷۱ نفر بیکار می‌شوند.

به گزارش هگمتانه، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان اینکه از روند پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در استان رضایت ندارم خطاب به بانک کشاورزی گفت: کار‌های شناسایی و ارزیابی درباره طرح‌های کشتارگاه مرغ رزن و فرنچ فرایز انجام دهید تا نامه آن از تهران ارسال شود.

نیکبخت با بیان اینکه کشتارگاه رزن ۲ سال و طرح گلخانه ۳ سال است که در بانک کشاورزی معطل است در تماس تلفنی با مدیرعامل بانک‌های کشاورزی و سینا خواستار تغییر مدیریت این بانک‌ها در استان شد.

وی ضمن گلایه مندی از بانک مرکزی عنوان کرد: در حکم دادگاه آمده است که بانک سرمایه در رابطه با واحد کیان کرد محکوم شده است و این واحد می‌تواند تسهیلات دریافت کند، طی جلسات مختلفی هم که با حضور نمایندگان ملایر با آقای سیف داشتیم در این رابطه دستورات لازم صادر شد، اما این دستورات در بانک مرکزی وتو شدند.

استاندار با بیان اینکه کیان کرد گفته است تا ۱۵ روز آینده تعطیل می‌شود اظهار کرد: در این واحد ۲۷۱ نفر مشغول به کار هستند آیا باید اجازه داد این واحد تعطیل شود؟ بانک مرکزی چه پاسخی در این رابطه می‌تواند بدهد؟!

وی با اشاره به اینکه هیچ سرمایه‌گذار یا استانی بدون همراهی بانک‌ها نمی‌تواند اقدامی کند در پاسخ به درخواست افخمی مبنی بر اجرای یک طرح بزرگ در استان بیان کرد: فعلاً به ذهنم رسید که درباره پالایشگاه نفت اقدام شود.

وی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی سرمایه‌های مردم استان را در سایر استان‌ها هزینه می‌کنند، اما بانک صنعت و معدن این طور نیست، گفت: از بانک توسعه تعاون اظهار رضایت نمی‌کنم.

مدیرعامل بانک صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه نوع نگاه به مسائل حکمرانی و مدیریتی بسیار دارای اهمیت است گفت: در فعالیت‌های تولیدی و صادراتی باید خطرپذیر بود.

علی اشرف افخمی با تأکید بر اینکه بازار تنها بازار ایران نیست گفت: باید زیرساخت‌های حضور در بازار جهانی نظیر افزایش کیفیت محصولات، قیمت تمام شده کالا، استاندارد و... را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ژاپن بدون داشتن منابعی، چون نفت، گاز و زمین اقتصاد برتر جهان است اظهار کرد: مساحت کشور سنگاپور به اندازه استان تهران و جمعیت آن نیز نصف این شهر است، اما در سال ۲۰۱۶ توانست ۳۷۳ میلیارد دلار صادرات داشته باشد در صورتی که صادرات ایران به همراه نفت خام حدود ۹۰ میلیارد دلار بوده است.

افخمی عنوان کرد: تولید کننده به تنهایی نمی‌تواند اقتصاد را بهبود ببخشد بلکه بانک‌ها نیز با تسهیل کردن راه تولید کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌های کشور از جهات مختلف در فشار هستند اظهار کرد: بانک‌ها تنها وام پرداخت نمی‌کنند بلکه امنیت نیز تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۳ طرح متوسط و بزرگ در بانک صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است گفت: این تعداد طرح برای ۳۸ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست با بیان اینکه در زمینه اشتغال روستایی تاکنون در استان ۳۹۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است گفت: سهمیه اختصاصی استان ۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال بود که در مرحله نخست یک هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال در نظر گرفته شد.

احمد توصیفیان با بیان اینکه در کمیته فنی یک هزار و ۳۱۹ طرح با مبلغ ۵ هزار و ۹۴ میلیارد ریال مصوب شد بیان کرد: ۷۹۴ میلیارد ریال مصوب بانک‌ها در زمینه اشتغال روستایی بوده که ۵۸۷ میلیارد ریال عقد قرارداد صورت گرفته است.

وی در زمینه اشتغال فراگیر نیز عنوان کرد: سهمیه استان ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که یک هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۷ طرح با مبلغ ۳ هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال در بانک‌ها در زمینه اشتغال فراگیر پذیرش شده است گفت: ۹۱ طرح با مبلغ ۴۷۷ میلیارد ریال عقد قرارداد و به ۷۹ طرح مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال پرداخت صورت گرفته است.

توصیفیان با بیان اینکه ۱۴ طرح بزرگ با مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان در زمینه اشتغال روستایی قرار دارد گفت: این طرح‌ها برای یک هزار و ۵۳۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

توصیفیان افزود: طرح صنایع تبدیلی کشاورزی فرنچ فرایز، پرورش گاو شیری یک هزار و ۲۵ رأسی، تولید محصولات گلخانه‌ای، چینی آلات بهداشتی، شرکت پروتئین ماکیان الوند، کشتارگاه صنعت طیور، توسعه گاو داری شیری ۵۰۰ رأسی، تولید چوب بستنی، سیخ چوبی و خلال دندان، خط جدید بسته بندی، تولید دارو، تولید و بسته بندی کشمش، توسعه و تجهیز یک واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت ۴۸ هزار و ۵۹۰ قطعه، گوساله پروری، سردخانه و تولید انواع ظروف مصرفی کاربردی و فانتزی سفال سرامیک و چینی جزء این طرح‌ها است.

توصیفیان بیان کرد: تعداد ۱۸ طرح بزرگ نیز با مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و ۵۳۳ نفر در زمینه اشتغال فراگیر در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان از ابتدای ۹۶ تا پایان تیر ۹۷، ۳۰ هزار نفر در نظر گرفته شد گفت: استان موفق شده است تاکنون ۲۴ هزار و ۸۳۵ نفر شغل ایجاد کند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار