مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ از مقام‌سازی ۴۷ درصد واحد‌های فرسوده روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی هنوز غیرمقاوم هستند که اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی به ۲ هزار واحد هم در برنامه کاری سال ۹۷ قرار دارد.
کد خبر: ۶۲۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 24 June 2018
مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ از مقام‌سازی ۴۷ درصد واحد‌های فرسوده روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی هنوز غیرمقاوم هستند که اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی به ۲ هزار واحد هم در برنامه کاری سال ۹۷ قرار دارد.

به گزارش تسنیم، روح‌الله وجدی فاضل اظهار داشت: به منظور بهسازی و مقاوم‌سازی مناطق روستایی برنامه‌های مختلفی در نظرگرفته شده که به دو بخش عمران روستایی و اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن تقسیم می‌شود.

وی گفت: در بخش عمران روستایی، اجرای آسفالت ۳۰ روستا از محل اعتبارات استانی و سهمیه قیر رایگان از برنامه‌های در دست انجام است که با مشارکت دهیاران و اعضای شورای شهر‌ها و روستا‌ها انجام می‌شود.

وجدی فاضل افزود: از ابتدای سال تاکنون نسبت به زیرسازی در ۱۴ روستا به طول ۱۷ کیلومتر اقدام کرده و زیرسازی در ۳۳ روستا هم در برنامه کاری سال ۹۷ قرار دارد.

مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ با اشاره به پرداخت تسهیلات مقام سازی سهمیه سال ۹۶ از ابتدای امسال تاکنون بیان کرد: هزار و ۲۶۰ نفر از افراد دارای شرایط لازم برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۴۲ واحد پایان کار دریافت کرده‌اند.

وجدی فاضل اعلام کرد: ۴۲۰ واحد هم در دست ساخت قرار داشته و بقیه موارد هم در دست بررسی و تکمیل پرونده در بانک هستند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات مقاوم سازی واحد‌های مسکونی و خانه‌دار کردن مردم در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جزء اولویت‌های کاری بنیاد مسکن است، گفت: بیشتر جمعیت شهرستان کبودراهنگ در روستا‌ها ساکن هستند به طوری که بر اساس سرشماری سال ۹۵، کبودراهنگ دارای ۲۸ هزار و ۴۸۸ خانوار روستایی شامل ۹۵ هزار و ۸۹۹ نفر بوده است.

وجدی فاضل تصریح کرد: ۲۶ هزار و ۸۶۲ واحد غیرمقاوم در شهرستان کبودراهنگ شناسایی شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۴۱ واحد معادل ۴۷ درصد با پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته بازسازی شده‌اند.

وی از اعطای تسهیلات به ۲ هزار فقره از واحد‌های شناسایی در برنامه سال ۹۷ خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات مقاوم‌سازی امسال به ۲۵ میلیون تومان رسیده که پیش از این برای درجاسازی ۲۰ و برای مقاوم‌سازی ۱۸ میلیون تومان بوده است.

وجدی فاضل با اشاره به صدور سند مالکیت روستایی هم بیان کرد: از ابتدای سال ۸۱ تاکنون برای ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد سند صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار