مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست"گفت وگو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری"با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان مربوطه برگزار شد، به شناسایی ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲۷ روستای کانونی، در قالب طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری اشاره کرد.
کد خبر: ۶۲۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 24 June 2018

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست "گفت و گو پیرامون برنامه ملی اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری" که با حضور دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، مردوخی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان مربوطه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، به شناسایی ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲۷ روستای کانونی، در قالب طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری اشاره کرد.


به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، اصغر نوراله زاده، درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گفت: بیشترین تقاضای ثبت شده در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اشتغال مربوط به پرورش دام است که در این زمینه ۹۰ هزار تقاضا ثبت شده است.

وی ادامه داد: توصیه ما به متقاضیان و فعالان توسعه اشتغال در حوزه دام این است که در بخش «فرآوری» و «بسته بندی» فعالیت کنند چراکه این دو بخش می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر اینکه در فرایند توسعه اشتغال روستایی به دنبال ظرفیت‌های اشتغال دارای ارزش افزوده هستیم، افزود: ما باید در کنار توسعه دام، فعالیت‌های مرتبط با فرآوری را توسعه دهیم ضمن اینکه توصیه ما به متقاضیان اشتغالزایی در حوزه دام، توسعه فراوری مربوط به دام است.
 
نوراله زاده با بیان اینکه حدود ۵ هزار روستای کانونی برای مداخلات توسعه‌ای اشتغال شناسایی شده است، گفت: این طرح در قالب برنامه «یک روستا – یک محصول» اجرا شده که در گام نخست با مداخلات توسعه‌ای ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال در ۱۲۷ روستا شناسایی شده است که در این فرایند با مداخلات توسعه‌ای آن‌ها را راهنمایی می‌کنیم تا فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال خود را در این ظرفیت‌ها متمرکز کنند.

وی افزود: در این طرح یک روستایی می‌داند در روستای خود مزیت رقابت برای اشتغال کدام است و می‌تواند روی کدام طرح وام بگیرد و کارش را توسعه دهد و همچنین بازار کار خود را می‌شناسد. 

نوراله زاده گفت: یکی دیگر از وجوه تمایز این برنامه آن است که ما به این طرح به عنوان نهاد توسعه نگاه می‌کنیم و در آن از تسهیل گر استفاده شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار