ستاندار همدان ضمن صدور دستور تعطیلی دو معدن مشرف به روستا‌های ابرو و ورکانه همدان، گفت: این دو روستا روستا‌های هدف گردشگری هستند که وجود این معادن در این مسیر‌ها گردشگری این روستا‌ها را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۶۲۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 24 June 2018
استاندار همدان ضمن صدور دستور تعطیلی دو معدن مشرف به روستا‌های ابرو و ورکانه همدان، گفت: این دو روستا روستا‌های هدف گردشگری هستند که وجود این معادن در این مسیر‌ها گردشگری این روستا‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش تسنیم، محمد ناصر نیکبخت در برنامه‌های آموزشی و مهارت محور اشتغال فراگیر"کارآموزی در محیط کار واقعی، کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آموزش مهارت به روستاییان"، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح‌های کارآموزی و کارورزی مهارت‌آموزی به جوانان و کمک اساسی به رفع بیکاری در استان و کشور است که واحد‌های تولیدی می‌توانند پس از دوره تعیین شده نسبت به جذب کارورزان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح مهارت‌آموزی یا طرح"استاد شاگردی" طرحی مؤثر و در اولویت است، افزود: قرار بر این است که در این طرح افراد دارای ۱۵ سال به بالا به واحد‌های صنفی و کارگاه‌های تولیدی استان برای مهارت‌آموزی معرفی شوند.

نیکبخت با بیان اینکه در سطح استان ۳۶ هزار کارگاه تولیدی و صنف فعال است، عنوان کرد: از این تعداد ۲۳ هزار کارگاه فعال تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و ۱۳ هزار کارگاه خویش‌فرمایی است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه طرح مهارت‌آموزی فرصت خوبی است که کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند، تصریح کرد: اجرای این طرح و جذب مهارت آموزان ضمن تسهیل نیاز واحد‌های تولیدی در رابطه با اشتغال اولیه نیز مؤثر است.

نیکبخت با اشاره به اینکه در طرح مهارت‌آموزی در طول یک سال واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های هیچ هزینه‌ای را بابت آموزش نمی‌کنند و مهارت آموزان نیز مطالبه‌ای از واحد‌های تولیدی ندارند، گفت: در این طرح تأمین اجتماعی نیز حق ورود برای بیمه این افراد ندارد و تنها در این یک سال دولت بیمه حوادث این افراد را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت یک سال از فعالیت مهارت آموزان در صورتی که واحد‌های تولیدی و یا کارگاه‌ها علاقه‌مند باشند می‌توانند نسبت به جذب این افراد اقدام کنند، بیان کرد: پس از گذشت یک سال کارفرمایان اگر نخواهند مهارت آموزان را جذب کنند پایان کار مهارت آموز را اعلام می‌کنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه انتظار داریم که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداری و فنی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به جدیت در رابطه با طرح‌های کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مهارت‌آموزی ورود کنند، افزود: دستگاه‌های مرتبط با واحد‌های تولیدی نظیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سازمان جهاد کشاورزی به اطلاع‌رسانی این طرح‌ها بپردازند.

نیکبخت با اعلام خبر جلوگیری از فعالیت دو معدن در همدان و تأکید کرد: دو روز پیش دستور دادم که دو معدن مشرف به روستای ابرو و ورکانه که دو مسیر نمونه گردشگری است تعطیل شود چرا که اگر روستای ورکانه و ابرو به عنوان روستا‌های هدف گردشگری معرفی شده‌اند وجود معدن، گرد و خاک، عبور مرور کامیون‌های باری و ... آسیبی برای این مسیر‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ توانستیم نسبت به جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه تعیین شده برای استان در طرح مهارت‌آموزی اقدام کنیم، اظهار داشت: امسال باید بیش از سهمیه سال گذشته مهارت آموز جذب شود.

استاندار همدان عنوان کرد: نسبت به اطلاع‌رسانی طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی به واحد‌های تولید به جدیت اقدام شود چرا که این دو طرح فرصت‌های خوبی برای واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی، صنوف و ... است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار