نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که قانونی جامع و کامل است، بزودی در صحن مجلس به تصویب می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 24 June 2018
 نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که قانونی جامع و کامل است، بزودی در صحن مجلس به تصویب می‌رسد.

به گزارش ایرنا، محمد کاظمی اظهار داشت: این لایحه هم اکنون در نوبت دستور است و در یک یا ۲ هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این لایحه حمایت قانونی از کودکان و نوجوانان دارد افزود: این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس به تصویب رسیده است و بزودی در صحن مجلس نیز تصویب می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان از مدت‌ها قبل و در دوره‌های قبلی مجلس مطرح بود بیان کرد: بررسی این لایحه به دلیل گستردگی و وجود برخی ابهام‌ها طولانی شد.

وی ادامه داد: در همین راستا در مجلس دهم کمیته فرعی بررسی این لایحه تشکیل و چندین ماه کار کارشناسی روی آن انجام شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم یادآور شد: کمیسیون قضایی مجلس دهم همراه با مرکز پژوهش‌های مجلس، قوه قضاییه، بهزیستی و وزارت دادگستری برای بررسی این لایحه وقت زیادی گذاشتند و ضمن رسیدگی کار کارشناسی بسیار خوبی روی آن انجام شد.

کاظمی گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در صورت تصویب، قانون جامع و کاملی است و تمامی سوء استفاده‌هایی که از کودکان می‌شود، عنوان قانونی پیدا می‌کند و مجازات‌هایی نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: حتی برای پدران و مادرانی که در حفظ و نگهداری فرزندان خود قصور و یا از تحصیل فرزند خود امتناع کرده اند، برای آن‌ها تنبیه در نظر گرفته شده است.

کاظمی بیان کرد: در این قانون والدین را مکلف کرده ایم که رفتارشان با فرزندانشان درست باشد.

وی با بیان اینکه بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اواخر سال گذشته در کمیسیون قضایی مجلس به اتمام رسید ابراز امیدواری کرد: هر چه زودتر این لایحه در مجلس تصویب شود تا دیگر شاهد تجاوز، آزار و خشونت علیه کودکان نباشیم.

به گزارش ایرنا، لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در قالب ۴۹ ماده تمام مواد حقوقی کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده و به صورت کامل از تعریف کلیات، تشکیلات و جرائم و مجازات‌ها تا تحقیق، رسیدگی و تدابیر حمایتی در آن مطرح شده است.

در این لایحه در راستای حمایت از کودکان، سن ۱۸ سال تمام، مرز میان کودکی و بزرگسالی یاد شده و افراد زیر این سن می‌توانند از حمایت‌های این قانون بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار