نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر‌های ریلی مهم کشور، گفت: راه‌آهن زنجان به تبریز نیز بنابر تصویب در مجلس به همدان وصل می‌شود.
کد خبر: ۶۲۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 24 June 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر‌های ریلی مهم کشور، گفت: راه‌آهن زنجان به تبریز نیز بنابر تصویب در مجلس به همدان وصل می‌شود.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان همدان اظهار کرد: برای شروع کار زورخانه بین‌المللی شهر همدان یک‌میلیارد تومان از تهران ابلاغ شده که وزیر ورزش و جوانان و استاندار هم قول کمک دادند و شورا و شهرداری هم زمین آن را آماده کرده است به طوری که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: مجتمع آبرسانی امامزاده محسن (ع) نیز یک میلیارد تومان ابلاغی گرفته و با کمک ۳ میلیارد تومانی به زودی اجرایی می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امسال در مجلس احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی بنیاد بوعلی سینا، برقی و سریع‌السیر شدن راه‌آهن تهران-همدان، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر مصوب شد.

وی ادامه داد: در راستای برون‌رفت از بن‌بست آب‌رسانی شهر همدان پروژه تالوار که حالت توقف پیداکرده بود دوباره با سرعت در حال اجرا است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: غیر از این‌ها هفت پروژه دیگر داشتیم که متوقف شده بود که همه اکنون فعال یا در دست پیگیری هستند.

وی با بیان اینکه موزه هنر‌های معاصر تپه مصلی فعال شده است، گفت: تأسیسات فاضلاب شهر فامنین نیز ردیف بودجه گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه‌آهن همدان-ملایر همین ماه شروع به کار می‌کند، ادامه داد: این اقدامات نقطه عطفی در حرکت‌های بزرگ ریلی است ضمن اینکه راه‌آهن زنجان به تبریز نیز بنابر تصویب در مجلس به همدان وصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همدان چهارراه ریلی کشور خواهد شد که هیچ استانی به قدر همدان چنین وضعیت ریلی را ندارد، امسال را سالی طلایی برای همدان عنوان کرد.

حاجی‌بابایی با اشاره به کلنگ‌زنی زورخانه بین‌المللی شهر همدان اظهار کرد: پیمانکار ایجاد پالایشگاه نفت در همدان هم مشخص شد و در جلسه با وزیر نیرو موانع کار رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد پساب همدان به منطقه ویژه جهان‌آباد هدایت شود، تأکید کرد: به زودی وزیر کار به منطقه ویژه اقتصادی خواهند آمد و این پروژه افتتاح می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: استخر شنای جورقان و قهاوند امسال افتتاح می‌شود و پروژه‌های متعددی در استان قطعی شده و به‌زودی به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به ضرورت رسیدگی به ورودی‌های همدان افزود: مطالعه روگذر یا زیرگذر دوم جاده ملایر در امتداد پروژه راه ملی که از استان مرکزی به قهاوند و سپس همدان اتصال می‌یابد مد نظر باشد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در این حالت اتوبان ملایر از سمت قهاوند به اتوبان تهران اتصال پیدا کرده و کسی که از ملایر حرکت کند با کسی که از همدان حرکت کند هر دو با هم به تجرک می‌رسند.

وی درج عنوان «همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین» بر روی نامه‌های اداری و تمام تاکسی‌ها دیگر موردی بود که خواستار اجرایی شدن آن شد.

*امامزاده محسن (ع) تا ارزانفود فقط گردشگری بماند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه ابرو چهار معدن کار می‌کرد که گردشگری را نابود کرده بود و همت مسؤولان استان متوقف شد، عنوان کرد: صنعت و معدن تلاش کند از منطقه امامزاده محسن (ع) تا ارزانفود هیچ معدنی کار نکند.

وی ادامه داد: چهار منطقه گردشگری که قرار است تمام اعتبارات در آن هزینه شود نباید مورد تخریب قرار گیرد، ضمن اینکه به زودی امامزاده محسن (ع) و سد اکباتان و... همه جزو کلان‌شهر همدان خواهند شد.

حاجی‌بابایی افزود: رینگ سوم شهر همدان اتفاق بیفتد ضمن جلوگیری از زمین‌خواری، فضای سبز شهر حفظ خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کشور با فضل الهی مشکل دلار و ریال ندارد، عنوان کرد: خدا عنایت کرده صادرات مس ما تا ۸۰ درصد و پتروشیمی تا صد درصد افزایش پیدا کرده و قیمت نفت هم افزایش یافته است؛ این موانعی که گاهی وجود دارد باید رفع شود و ما باید باور کنیم که می‌توانیم جلوی آن بایستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرشان کرد: روسای سه قوه جلسات مستمر دارند که مشکلات مدیریتی را رفع کنند ضمن اینکه برخی مشکلات هم ناشی از اشرافی‌گری و باور نداشتن به مردم است و دم خروس آن از امضای نامه ۱۰۰ نفر بیرون می‌زند.

وی اضافه کرد: یک عده‌ای عمدی می‌خواهند شرایط به‌گونه‌ای شود که مشکلات و گرانی کشور را به سمتی ببرد که دستمان را جلوی ترامپ بالا ببریم.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت می‌گیرد حتی باید از نیاز‌های مشروع خود دست بکشد، این مسؤول چه در مجلس یا دولت یا جای دیگر نباید کار اقتصادی کند.

وی با بیان اینکه کار اقتصادی مسؤول در جمهوری اسلامی خیانت به اعتماد مردم است، اظهار کرد: اگر مسؤولی چنین کاری کرد دیگر نمی‌تواند مدعای خیرخواهی برای عموم داشته باشد.

علی تعالی فرماندار شهرستان همدان نیز در این نشست با اشاره به وحدت و همدلی بین مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی همدان گفت: مدیران نباید به اعتبارات شهرستانی قناعت کرده و خود باید پیگیری جذب اعتبارات از تهران باشند تا موتور توسعه استان و شهرستان شتاب بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار