رئیس هیات سوارکاری همدان گفت: ۱۰ استان از سراسر ایران برای حضور در جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب همدان گرامیداشت یاد 'مری لیلی قراگوزلو' اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۶۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 24 June 2018
رئیس هیات سوارکاری همدان گفت: ۱۰ استان از سراسر ایران برای حضور در جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب همدان گرامیداشت یاد 'مری لیلی قراگوزلو' اعلام آمادگی کردند.
 
به گزارش ایرنا سید وحید برقعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالان پرورش اسب از استان‌های البرز، تهران، خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، فارس و کرمان به همراه همدان در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۸۰ راس اسب در این جشنواره شرکت داده می‌شود اضافه کرد: برای قضاوت کیفی این جشنواره نیز داورانی از کشور‌های بلژیک، هلند، آلمان به همراه یک داور از همدان حضور می‌یابند.

برقعی بیان کرد: این جشنواره بزرگ به میزبانی مجموعه جزیره شادی شهرستان بهار از توابع استان همدان برگزار می‌شود.

وی برگزاری تور گردشگری برای شرکت کنندگان و بازدید از روستای ورکانه محل زندگی مرحوم مری لیلی قراگوزلو در حاشیه این جشنواره برنامه ریزی شده است.

رئیس هیات سوارکاری همدان افزود: این جشنواره ششم تا هشتم تیرماه جاری در جزیره شادی شهرستان بهار برگزار می‌شود.

برقعی با بیان اینکه ورودی هر اسب برای شرکت در این جشنواره ۶ میلیون ریال تعیین شده است خاطرنشان کرد: از مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون سوارکاری برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

شهردار بهار نیز با بیان اینکه گردشگری یکی از مهمترین بستر‌های رشد و پیشرفت هر منطقه است ابراز امیدواری کرد: با حمایت رسانه‌ها بتوانیم بیش از پیش ظرفیت‌های شهرستان بهار را مطرح کنیم.

حسن رمضانی افزود: شهرستان بهار دارای زیبایی‌های منحصر به فرد است که برای معرفی آن نیاز به برگزاری فعالیت در عرصه ملی داریم.

وی اضافه کرد: جزیره شادی میزبان چندین جشنواره مهم ملی بوده است که به معرفی هرچه بهتر این شهرستان کمک شایانی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از جشنواره‌هایی نظیر ماهیگیری جزیره شادی استقبال چشمگیری از سوی سایر استان‌ها شد و به طور قطع این برنامه‌های باید گسترش یابد.

شهردار بهار افزود: این شهرستان محور اصلی تردد عراق و سایر استان‌های غربی کشور به سمت مرکز و شرق است و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا ضمن معرفی مفاخر بزرگ این شهرستان نظیر آیت الله بهاری، در رونق گردشگری نیز برنامه ریزی بهتری را ارائه دهیم.

وی به جذب سرمایه گذاران اقتصادی در بهار اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی سرمایه گذاری‌هایی در شهرستان بهار صورت گرفته است که بیشتر در حوزه صنایع تبدیلی است.

وی با اشاره به همکاری خوب مدیریت شهری بهار در برگزاری هرچه بهتر جشنواره اسب اصیل عرب در جزیره شادی بهار، پیش بینی کرد ۴۵ هزار تن از این جشنواره دیدن کنند.

جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب همدان ششم تیرماه جاری در مجموعه جزیره شادی همدان آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار