رئیس فدراسیون قایقرانی از اعزام ۳۹ قایقران به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا بهترین شرایط را برای قایقرانان فراهم می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 21 June 2018
رئیس فدراسیون قایقرانی از اعزام ۳۹ قایقران به بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت: پیش از بازی‌های آسیایی جاکارتا بهترین شرایط را برای قایقرانان فراهم می‌کنیم.

به گزارش مهر، مجمع انتخاباتی هیئت قایقرانی استان‌همدان در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی شهید شمسی‌پور و با حضور ناخدا امینی رئیس فدراسیون، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان و نماینده وزارت ورزش و جوانان و همچنین اعضای مجمع برگزار شد.

در این مجمع محمد ضروری تنها کاندیدای انتخابات بود که در پایان با کسب ۱۴ رأی از ۱۴ رأی مأخوذه به مدت ۴ سال دیگر در هیئت قایقرانی همدان ابقا شد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این مجمع بابیان اینکه همدان ظرفیت خوبی برای رشد و توسعه قایقرانی در تمامی ابعاد داردف گفت: فدراسیون قایقرانی از هیئت قایقرانی همدان حمایت می‌کند.

ناخدا غلامرضا امینی بابیان اینکه همدان باوجود کمبود منابع و نداشتن دریا و رودخانه پیشرفت خوبی طی چند سال اخیر داشته و یکی از استان‌های برتر در این رشته محسوب می‌شود، عنوان کرد: قایقرانی از رشته‌های پر مدال بازی‌های آسیایی خواهد بود و طی ماه‌های اخیر وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از قایقرانان حمایت خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های ورزشکاران قایقرانی کشور افزایش یافته است و در سال ۹۶ قایقرانان کشور بیش از ۱۰۰ مدال در مسابقات آسیایی کسب کردند، گفت: فدراسیون قایقرانی برنامه مدونی برای حضور در این رقابت‌ها و مدال آوری تدوین کرده تا جایگاه خود را در آسیا تثبیت کند.

وی کمک به هیئت‌های شهرستانی را از راهکار‌های مهم برای تقویت قایقرانی دانست و افزود: فدراسیون امکانات و تجهیزات قایقرانی را از قایق تا پارو به صورت عادلانه در اختیار استان‌ها قرار داده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی بابیان اینکه فدراسیون قایقرانی طی ۴ سال اخیر ۶۰۰ قایق به استان‌ها اهدا کرده که سهم استان همدان ۲۰ قایق بوده به اعزام ۳۹ قایقران به بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: بهترین شرایط را برای ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده می‌کنیم.

وی با تاکید بر موقعیت بسیار خوب کانوپولو ایران در آسیا اظهار داشت: با توجه به موقعیتی که کانوپولو ایران در آسیا دارد و سال گذشته در بخش آقایان قهرمان و در بخش بانوان نایب قهرمان آسیا شدیم، طی مکاتباتی درخواست کردیم که این تیم در بازی‌های آسیا شرکت داشته باشد، اما متاسفانه ستاد عالی بازی‌های آسیایی تشخیص داد که تیم اعزام نشود و دلیل آن آزمایشی بودن این مسابقات و محاسبه شدن مدال‌های این رشته در رنکینگ بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان نیز در این مجمع با اشاره پرافتخار بودن رشته قایقرانی در استان‌همدان گفت: خوشبختانه قایقرانان همدانی در ورزش کشور سرآمد هستند و مقام‌های خوبی را برای کشور به ارمغان آورده‌اند.

رسول منعم افزود: سال گذشته سال پربار و خوبی برای ورزش قهرمانی استان بود و ورزشکار همدانی در رقابت‌های فراملی موفق به کسب ۸۷ مدال رنگارنگ شدند.

وی با اشاره به در پیش بودن بازی آسیایی ۲۰۱۸ بیان کرد: تاکنون ۱۷ ورزشکار، مربی و داور همدانی سهمیه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌همدان خاطرنشان کرد: در رشته‌های همچون شمشیربازی، دوومیدانی، والیبال، کشتی، رزمی و قایقرانی نیز شانس کسب سهمیه وجود دارد و ما امیدوار به افزایش تعداد نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار