سفیر اندونزی در تهران گفت: منتظر نشست‌های تخصصی رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ برای برقراری رابطه تجاری با ایران نمی‌مانیم و از حالا در‌های کشورمان به روی فعالان اقتصادی ایران به ویژه همدان باز است.
کد خبر: ۶۲۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ 19 June 2018
 سفیر اندونزی در تهران گفت: منتظر نشست‌های تخصصی رویداد جهانی همدان ۲۰۱۸ برای برقراری رابطه تجاری با ایران نمی‌مانیم و از حالا در‌های کشورمان به روی فعالان اقتصادی ایران به ویژه همدان باز است.

به گزارش ایرنا، 'اوکتاویان علیم الدین' سفیر اندونزی در ایران در دیدار با فعالان اقتصادی همدان اظهار داشت: در اتاق بازرگانی اندونزی میزی برای ایران تعریف شده و فعالان اقتصادی می‌توانند در نشست‌های تخصصی همتای خود را یافته و به نتایج دلخواه برسند.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی گفت: اندونزی یکی از اعضای سازمان گردشگری است و در این رویداد جهانی خود را سهیم می‌داند.
 
سفیر اندونزی در تهران اظهار داشت: مردم اندونزی همدان را به خاطر بوعلی سینا و مفاخرش می‌شناسند و تعدادی از دانشجویان اندونزی مشتاقانه در این شهر مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اندونزی با ۲۶۰ میلیون نفر جمعیت چهارمین کشور پر جمعیت جهان است، تاکید کرد: باید فرصت را مغتنم شمرده و برای افزایش معاملات بین ۲ کشور تلاش کنیم.

علیم الدین نزدیک کردن اندونزی با ایران را هدف عمده این سفر اعلام و اضافه کرد: این دیدار آغاز روابط دوستانه بین ملت‌های دو کشور است.

سفیر اندونزی در تهران با بیان اینکه در اندونزی ایران را به عنوان واردکننده گردو می‌شناسند نه بعنوان صادرکننده این محصول، افزود: صادرات پسته ایران چشمگیرتر از گردو است، اما در صورت افزایش تولید می‌توانیم خریدار این محصول ایران باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اندونزی زمینه صادرات روغن پالم، انبه، ادویجات به ایران و همچنین واردات زیتون از ایران را دارد و می‌توانیم در این زمینه با تجار ایرانی وارد مذاکرات جدی شویم.

** اعزام تور تجاری به اندونزی در آینده نزدیک

نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز در این نشست به فعالیت ۹۴۶ واحد صنعتی و تولیدی فعال در همدان اشاره کرد و گفت: در این واحد‌ها ۲۳ هزار نیروی انسانی مشغول کار هستند.
 
حمیدرضا رهبر اضافه کرد: ۶۹۵ نفر از فعالان اقتصادی همدان عضو اتاق بازرگانی هستند و ۱۵ تشکل و انجمن ثبت شده و ۱۰ کمیسیون تخصصی زیر مجموعه اتاق بازرگانی است.

وی به رویداد‌های بین المللی همدان ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: به طور قطع اعضای اتاق بازرگانی در این رویداد نقش آفرینی می‌کنند که دعوت از سفرای کشور‌های مختلف یکی از این برنامه هاست.
 
نایب رئیس اتاق بازرگانی همدان از اعزام تور تجاری به اندونزی خبر داد و گفت: این تور با حضور فعالان اقتصادی همدان به زودی در کشور اندونزی حضور می‌یابند.

در پایان تعدادی از فعالان اقتصادی به بیان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های همدان در عرصه منابع معدنی، تولید گردو و کشمش، مبل و منبت، صنعت ریلی همدان و صنایع غذایی پرداختند.

سفیر اندونزی در تهران به همراه هیاتی متشکل از مشاوران فرهنگی و اقتصادی به دعوت اتاق بازرگانی به همدان سفر کرده است و پیش از این نشست با معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان دیدار و گفت و گو کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار