مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید براینکه نیاز داریم رسانه‌ها به ما کمک کنند تا در عموم جامعه تأثیر بگذاریم، گفت: هنوز در مدارس در رابطه با تربیت جنسی کودکان مشکل داریم به طوریکه یا اجازه نمی‌دهند بهداشت ورود کند و یا در محتوای ما دخالت می‌کنند.
کد خبر: ۶۲۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 19 June 2018

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید براینکه نیاز  داریم رسانه‌ها به ما کمک کنند تا در عموم جامعه تأثیر بگذاریم، گفت: هنوز در مدارس در رابطه با تربیت جنسی  کودکان مشکل داریم به طوریکه یا اجازه نمی‌دهند بهداشت ورود کند و یا در محتوای ما دخالت می‌کنند.

به‌گزارش ایسنا، حمید رنجبران در نشست علمی تخصصی علل و عوامل کودک‌آزاری که توسط خبرگزاری  دانشجویان ایران(ایسنا) و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) برگزار شد، اظهار کرد: در بهداشت توان  تولید  محتوای رسانه‌ای وجود دارد اما رسانه ملی با عنوان خط قرمز اجازه نمی‌دهد موضوعات مربوط به آموزش کودکان به  شکل سطحی و گذار مطرح شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم رسانه‌ها مباحث مربوط به کودک‌آزاری را مقطعی نبینند، تصریح کرد: چاره‌ای نداریم به شکل بومی و محلی افراد تأثیرگذار را درگیر بهداشت کنیم.

رنجبران با اشاره به اینکه باید ظرفیت محلی خود را فعال کنیم، اضافه کرد: ادعا نداریم تمام موارد را پوشش می‌دهیم و نیاز داریم رسانه‌ها در این زمینه ما را یاری کنند.

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: کودک‌آزاری علل مختلفی دارد که از جمله آن اعتیاد، فقر، مهاجرت و حاشیه‌نشینی را می‌توان نام برد و اینکه یاد نگرفته‌ایم چگونه فرزندپروری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مداخله بهداشت در مواردی از کودک‌آزاری باعث شد میزان کودک‌آزاری در خانواده‌های این افراد کم شود اما کار کردن با خانواده‌هایی که خودشان مقصر هستند، دشوار است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم جستجوگر موارد کودک‌آزاری باشیم، بیان کرد: در 2 سال اخیر حوزه بهداشت دستخوش تحولات زیادی شده به‌طوریکه در بحث بهداشت روان، روانشناسان را وارد کار اجرایی کرده‌ایم و در مرکز سلامت این روانشناسان جمعیتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

رنجبران درباره اینکه آمار ارائه شده درزمینه کودک‌آزاری کامل نیست، گفت: بخشی از کودک‌آزاری موجود در جامعه پنهان بوده و دیده نمی‌شوند بنابراین ارائه آمار درست در این‌باره مطرح است و اینکه این اعداد چقدر توانسته به ما کمک کند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار