نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تخصیص اعتبار ویژه با هدف توسعه صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: موزه منطقه‌ای همدان و مخزن امن موزه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 19 June 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری تخصیص اعتبار ویژه با هدف توسعه صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: موزه منطقه‌ای همدان و مخزن امن موزه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به برگزاری نشست با رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: به استناد رهنمود‌های مقام معظم رهبری در سفر سال ۸۳، همدان تنها شهر ۳ هزار ساله زنده در دنیا است.

وی با بیان اینکه باید این فرصت ارزشمند را قدر شناخت و آن را متناسب به قدمت تاریخی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی با برنامه مدون معرفی کنیم، گفت: همدان بستر پرورش دانشمندان و علمای برجسته‌ای بوده که در سطح جهان شناخته شده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما معرفی چهره‌های علمی و بین‌المللی ماندگار همدانی است که با وجود این که اقدامات خوبی در این زمینه شده است، آنچنان که باید، اهداف این برنامه محقق نشده است.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی فراوان در همدان برای سرمایه‌گذاری گردشگری خارجی گفت: مطالعه و بررسی وضعیت نشان می‌دهد، ظرفیت‌های همدان بیشتر از تعدادی از شهر‌های مطرح جهان است، اما آن‌ها توانسته‌اند، با برنامه موفق ضمن معرفی جاذبه‌های شهر‌های خود از ظرفیت‌های خود حداکثر استفاده را ببرند.

حاجی‌بابایی توسعه گردشگری خارجی در همدان را منطبق بر اهداف برنامه ششم توسعه کشور دانست و بیان کرد: توانمندسازی ۵ هزار روستا در برنامه ششم پیش‌بینی شده که می‌توان از این قانون در راستای توسعه و توانمندسازی روستا‌های همدان، با توجه به پتانسیل موجود در جهان در گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی استفاده کرد.

وی به ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار و بهبود وضعیت اقتصادی به عنوان مزایای دیگر توسعه گردشگری داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های «همدان، ۲۰۱۸» می‌تواند آغاز مناسبی برای استفاده از این فرصت‌های قانونی باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به برنامه‌ها و پروژه‌های ملی حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: موزه منطقه‌ای همدان و مخزن امن آن به عنوان پروژه ملی مصوبه ۸۷ امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: از رئیس سازمان میراث فرهنگی خواستیم به صورت ویژه ضمن در نظر داشتن برنامه‌های ۲۰۱۸ و در برنامه‌های بلندمدت توسعه‌ای کشور اعتبارات خاص برای توسعه ظرفیت‌های صنایع دستی بومی و گردشگری همدان تخصیص داده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار