همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد ۳۰۰ راسی میش 'داشتی' در روستای برکت آباد قهاوند از توابع شهرستان همدان بهره برداری شد.
کد خبر: ۶۲۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 19 June 2018
همزمان با هفته جهاد کشاورزی واحد ۳۰۰ راسی میش 'داشتی' در روستای برکت آباد قهاوند از توابع شهرستان همدان بهره برداری شد.
 
به گزرارش ایرنا، فرماندار همدان  در آیین بهره برداری از این طرح بیان کرد: این واحد در زمینی به مساحت سه هزار و ۳۰۰ متر مربع و زیر بنای ۹۹۰ متر احداث شده است.

علی تعالی افزود: سه میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح سرمایه گذاری و برای چهار جویای کار به طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحد توان تولید سالانه ۳۰۰ راس بره و ۶ تن گوشت قرمز را دارد، اضافه کرد: شهرستان همدان دارای هشت واحد تولید میش داشتی به ظرفیت سه هزار و ۹۲۰ راس دام است.

فرماندار همدان اضافه کرد: ۲۹ واحد میش داشتی در استان همدان فعالیت دارند که ظرفیت آن‌ها ۱۶ هزار و ۳۰۰ راس دام تخمین زده می‌شود و ۲۵ درصد تولید میش داشتی آن‌ها متعلق به این شهرستان است.

وی از فعالان عرصه تولید و کشاورزی قدردانی کرد و گفت: فعالان در این حوزه برای عملی کردن منویات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تولیدات داخلی پیشگام هستند.

فرماندار همدان توضیح داد: تولید محصولات مورد نیاز کشور با تکیه بر توان و سرمایه‌های داخلی با وجود فشار کشور‌های بیگانه یک کار جهادی است.

تعالی گفت: ۶۰ واحد تولید گوشت مرغ، ۶ واحد تولید تخم مرغ، ۲۲ واحد تولید شیر، ۴۲ واحد تولید گوشت گاو و گوسفند، ۲۵ واحد تولید ماهی، ۲۰۵ واحد تولید عسل و سه واحد تولید کنسانتره در شهرستان همدان فعال هستند.
۴۰ طرح عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی همدان با اشتغالزایی برای ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.

گفتنی است استان همدان با مساحت یک میلیون و ۹۴۹ هزار هکتار دارای ۳۹ تا ۴۰ درصد کاربری بخش کشاورزی است که با یک میلیون و ۷۵۸ هزار نفر جمعیت در بخش زراعی سه میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول دارد.

در مجموع کل تولیدات محصولات زراعی، باغی و دامی در استان همدان چهار میلیون و ۷۵۹ هزار تن در سال است که در بخش باغی ۷۳۶ هزارتن و در بخش دام ۴۷۰ هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود.

ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان همدان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

هفته جهاد کشاورزی در کشور از ۲۱ تا ۲۷ خرداد نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری ' مدیریت جهادی، خدمت مضاعف و تامین امنیت غذایی ' است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار