رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بانک کشاورزی همدان برای ارائه تسهیلات به طرح‌های بزرگ خط شکن باشد گفت: بانک‌ها به روزمرگی دچار شده و قدرت انجام امور بزرگتر و ارائه تسهیلات با اعداد و ارقام بزرگتر را ندارند.
کد خبر: ۶۲۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 18 June 2018
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بانک کشاورزی همدان برای ارائه تسهیلات به طرح‌های بزرگ خط شکن باشد گفت: بانک‌ها به روزمرگی دچار شده و قدرت انجام امور بزرگتر و ارائه تسهیلات با اعداد و ارقام بزرگتر را ندارند.

به گزارش تسنیم ، منصور رضوانی جلال در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیش از ۶ درصد تولیدکننده‌های نمونه کشوری در همدان حضور دارند که کشت‌های فرا سرزمینی انجام می‌دهند و از تکنولوژی در کشت خود بهره می‌گیرند.

وی بیان کرد: در سال ۹۴ سرمازدگی شدیدی در باغات گردوی استان داشتیم و قرار شد حدود ۹۰ میلیارد تومان به همدان تخصیص یابد که ۳۰ میلیارد مختص تویسرکان و ۶۰ میلیارد مختص سایر شهرستان‌ها بوده است که هنوز تخصیص نیافته است.

رضوانی جلال عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پیوندک در شهرستان انجام شد، هم‌اکنون مجوز احداث باغ مادری گردو برای نخستین بار در تویسرکان انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بسیاری از امور اکنون به سازمان نظام مهندسی واگذارشده و در تیرماه انتخابات اعضا را داریم و امیدواریم اعضایی انتخاب شوند تا افراد فارغ‌التحصیل به آنجا هدایت شوند.

وی بیان کرد: قیمت گوشت سفید (مرغ) در همدان کاهش یافت و مدتی نیز قیمت نهاده‌ها افزایش یافت که در این بازه زمانی مرغ داران متضرر شده بودند و خرید تضمینی را انجام دادیم و قیمت مرغ زنده به تعادل رسید و از سوی دیگر قیمت گوشت قرمز که افزایش یافت ۴۰ تن گوشت منجمد وارداتی را توزیع کردیم.

رضوانی جلال با بیان اینکه بیان شده بود که فروشگاه جهاد گران فروشی داشته گفت: تعاونی مصرف جهاد به سبب اینکه مورد حمایت دولت است انتظار استاندار از آن این بود که ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه داشته باشد که اکنون این اتفاق افتاده است در غیر این صورت این تعاونی گرانی نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به گران بودن قیمت گوشت اظهار داشت: مجوز صادرات دام زنده در کشور قطع شده است، ولی خروج غیررسمی دام وجود دارد.

وی با بیان اینکه منابع آبی محدود است گفت: در بخش کشاورزی علاوه بر آب با محدودیت خاک نیز مواجه هستیم و در برخی موارد در زمین‌های کشاورزی هیچ رشدی وجود ندارد و مسئله خاک دیده نمی‌شود.

رضوانی جلال با بیان اینکه بدون خاک محصول نخواهیم داشت افزود: تغییر کاربری‌ها در بهترین اراضی همدان انجام می‌شود و موجب ضربه زدن به خاک می‌شود و باید با آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: سال گذشته ۱۰۶ میلیارد تومان برای اجرای آبیاری نوین در ۱۱۰ هکتار اختصاص یافت ضمن اینکه امسال ۳۰ هکتار کشت نشاء چغندر قند داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ هزار هکتار آبیاری نوین انجام گرفته است افزود: باید نتیجه این اقدام را دید، ولی همچنان می‌گویند رقم مصرف آب جهاد کشاورزی ثابت است. در آزمایشگاه‌ها حداقل آب موردنیاز هر گیاه موردبررسی قرار می‌گیرد تا تعیین شود به طور دقیق مصرف چقدر است البته کشاورزی با آب انجام می‌شود.

رضوانی جلال با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد اراضی همدان تحت پوشش آبیاری نوین قرار دارد گفت: اکنون نوبت به باغات همدان رسیده است تاآبیاری نوین در باغات گسترش یابد ضمن اینکه همدان در اجرای آبیاری نوین جزو استان‌های برتر کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: به دلیل کمبود آب تغییر الگوی کشت را در پیش گرفته ایم و رد این راستا، بیش از ۱۸۰ هکتار درخت پسته،۱۳۰ هکتار زعفران و بیش از ۱۴۰ هکتار گل محمدی در همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم داریم افزود: پیش‌بینی تولید ۷۰۰ هزار تن گندم و خرید ۵۰۰ هزار تن را داریم ضمن اینکه ۱۰۰ هزار تن جو خواهیم داشت.

رضوانی جلال تصریح کرد: سال گذشته ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون پیش‌بینی شده بود که امسال این رقم تلورانس دارد و ماشین‌آلات به روز را خریداری می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه نتوانستیم فرآوری مرغ را در استان داشته باشیم بیان کرد: کشتارگاهی در رزن راه‌اندازی می‌شود که امکان صادرات مرغ را از همدان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی در مواقعی به خوبی با ما همکاری دارد و در برخی مواقع همکاری لازم را ندارد افزود: مشکلی که وجود دارد بانک‌ها به روزمرگی دچار شده‌اند. برای پروژه‌های بزرگتر همکاری ندارند و با اعداد بزرگ مشکل دارند، بانک کشاورزی نمی‌تواند برای ارائه تسهیلات با ارقام بزرگ همکاری کند و در این راستا مشکل و گیر وجود دارد.

رضوانی جلال عنوان کرد: برای طرحی دو یا سه سال پیگیری داریم و به نتیجه نرسیدیم. باید برای طرح‌های بزرگ و خط‌شکن از خود گذشتگی داشته و واهمه نداشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه صادرات در همدان افزایش داشته، ولی این افزایش ناچیز بوده است گفت: در بخش کشاورزی در کشور باید با افزایش بهره‌وری قیمت را کاهش دهیم تا در بازار‌های صادراتی وارد رقابت شویم. در همدان صنایع تبدیلی الوند مجدد فعال‌شده و چند طرح راه‌اندازی می‌شود و با ادامه این روند صادرات افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به پیدایش بیماری تب کریمه کنگو در ملایر بیان کرد: از شیوع در ملایر پیشگیری شده و این بیماری توسط دامپزشکی کنترل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار