سفیر اندونزی در تهران خواستار آسان سازی و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران شد و گفت: اندونزی در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و مواد معدنی می‌تواند شریک و سرمایه گذار خوبی برای ایران به ویژه همدان باشد.
کد خبر: ۶۲۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 18 June 2018
 سفیر اندونزی در تهران خواستار آسان سازی و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران شد و گفت: اندونزی در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی و مواد معدنی می‌تواند شریک و سرمایه گذار خوبی برای ایران به ویژه همدان باشد.

به گزارش ایرنا، اوکتاویان علیم الدین در دیدار با معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان، اظهار داشت: اندونزی دست دوستی همدان را برای رونق گردشگری می‌فشارد و این استان به لحاظ طبیعت زیبا، آرامگاه بوعلی سینا، غار علیصدر و شهر جهانی سفال می‌تواند به جاذبه شاخص گردشگری در جهان تبدیل شود.

وی به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال جاری میلادی اشاره کرد و افزود: نزدیکی همدان به تهران مزیت بزرگی نسبت به تبریز برای دعوت تجار و سرمایه گذاران اندونزی است.

سفیر اندونزی در تهران روند سرمایه گذاری در ایران را طولانی ارزیابی و نسبت به این امر ابراز گلایه کرد و گفت: سرمایه گذاران اندونزی در عرصه نفت و گاز مدت‌ها است در اهواز منتظر پاسخ دولت ایران هستند.

علیم الدین اظهار داشت: کوتاه کردن زمان سرمایه گذاری از سوی مسئولان همدان نکته مثبتی است که می‌تواند سرمایه گذاران اندونزی را جذب کند.

وی یادآور شد: اندونزی برای صادرات گیاهان دارویی، فراورده‌های گوشتی و روغن پالم به دنبال شریک تجاری خوب از ایران است.

سفیر اندونزی در تهران خاطرنشان کرد: ایران مایل به صادرات گیاهان دارویی به اروپا است و با کشور‌های آسیایی رابطه کمتری دارد که همدان می‌تواند کمبود‌های این حوزه را جبران کند.

وی از همدان به عنوان شهری ویژه و قابل دسترس برای گردشگران و سرمایه گذاران یاد کرد و گفت: همدان به شدت نیازمند تبلیغات گسترده و قوی در عرصه جهانی است و به آن میزان که گردشگران خارجی شهر‌هایی همچون مشهد، شیراز، تبریز و اهواز را می‌شناسند، همدان را نمی‌شناسند.

**همدان ۲۰۱۸ پذیرای سرمایه گذاران اندونزی است

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان نیز در این دیدار گفت: در چارچوب رویداد فراملی همدان ۲۰۱۸ از سرمایه گذاران اندونزی به طور ویژه حمایت و تمام امکانات مورد نیاز این قشر برای حضور در استان را در کمترین زمان فراهم می‌کنیم.

رضا قیاسی اظهار داشت: فرصت‌ها و قابلیت‌های سرمایه گذاری در کنار مدیران ارشد حمایتگر و در راس آن‌ها استاندار همدان، ۲ ویژگی مهم این استان است که همدان را از دیگر نقاط کشور متمایز و برای جذب سرمایه گذار مناسب می‌کند.

وی افزود: این ویژگی‌ها در کنار تاریخ کهن همدان و یکهزار و ۷۰۰ جاذبه باستانی، طبیعی، فرهنگی و مذهبی بهترین فرصت برای حضور گردشگران خارجی است.

قیاسی با اشاره به موقعیت استثنایی جغرافیایی همدان برای جابجایی کالا و مسافر گفت: همدان با هفت استان مرز مشترک و با پایتخت کشورمان کمتر از سه ساعت فاصله دارد که با راه اندازی قطار برقی به دنبال کاهش این فاصله هستیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان با بیان اینکه این استان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخیره انواع سنگ معدنی دارد، افزود: منایع غنی سنگ‌های ساختمانی، آهن، تزئینی و ۱۸ نوع سنگ نیمه قیمت ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری است.

قیاسی از دیگر مزیت‌های همدان به تشریح جایگاه صنایع دستی پرداخت و گفت: صنعت چرم، فرش دستباف، صنایع مبل و منبت و سفال همدان در بازار‌های جهانی اروپا و آمریکا شهرت فراوان دارد و در تولید گردو و کشمش صاحب برند فراملی هستیم.

وی اظهار داشت: همدان هفت آزادراه، فرودگاهی با قابلیت فرود هواپیما‌های پهن پیکر، ۱۰ هتل، ۳۴ دفتر خدماتی گردشگری، ۲۰ کمپ گردشگری و ۱۵ موزه دارد که حضور گردشگران داخلی و خارجی را آسان می‌کند.

قیاسی گفت: همدان به دلیل اشتراکات مذهبی و منطقه‌ای با اندونزی، علاق‌مند به ارتباط بیشتری در زمینه سرمایه گذاری، صادرات و گردشگری با این کشور است.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان ابراز امیدواری کرد اندونزی در رویداد ۲۰۱۸ این استان حضور فعال و نقش آفرین داشته باشد.

سفیر اندونزی در تهران به همراه هیات تجاری و اقتصادی به دعوت اتاق بازرگانی میهمان همدان است و پس از دیدار با معاونان استاندار، در جمع فعالان اقتصادی این استان حضور می‌یابد.

پیش از این سفیر غنا در تهران به دعوت اتاق بازرگانی همدان به این شهر سفر کرد و درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری ۲ کشور به ویژه در زمینه کشاورزی توافق‌های خوبی حاصل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار