معاون حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران اوتیسم نیازمند مراکز آموزشی تخصصی هستند که امیدواریم آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کند.
کد خبر: ۶۱۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 17 June 2018
معاون حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیماران اوتیسم نیازمند مراکز آموزشی تخصصی هستند که امیدواریم آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کند.
 
به گزارش ایرنا، سعید بشیریان در نشست بررسی بیماری اوتیسم که با حضور خانواده این بیماران برگزار شد، افزود: افراد مبتلا به اوتیسم دارای نیاز‌های خاص هستند و در منابع علمی تاکید شده است که این کودکان و نوجوانان در محیط آموزشی با کودکان سالم در یک جا آموزش داده شوند.

وی اضافه کرد: البته برخی از این کودکان دارای شرایط ویژه‌ای هستند که می‌طلبد در مراکز خاصی نگهداری و آموزش داده شوند، بنابراین باید مدارس تخصصی برای این طیف از سوی آموزش و پرورش راه اندازی شود. 

معاون حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: در کشور به صورت جدی به مساله اوتیسم پرداخته شده چراکه شاهد روند رو به رشد این بیماری در کشور هستیم.

بشیریان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، سند ملی اوتیسم تنظیم شده که سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش متولی اجرای این سند هستند.

وی گفت: سه محور اصلی مورد تاکید در این سند قرار گرفته که در گام نخست تشخیص زودرس مورد توجه است چراکه در بیشتر مواقع تشخیص بیماری دیرهنگام صورت می‌پذیرد.

معاون حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری اوتیسم، اجرای طرح غربالگری برای تشخیص زود رس نیز مورد توجه است.

بشیریان افزود: همدان در اجرای طرح غربالگری اوتیسم پیشتاز است و این طرح مرداد امسال با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی در همدان شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری برای کودکان ۱۸ تا ۳۴ ماهگی انجام می‌شود چراکه با تشخیص این بیماری در سنین کودکی می‌توان علاوه بر پیشگیری توان خود را به بخش توسعه توانبخشی و درمان معطوف کرد.

معاون حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهارداشت: هزینه توانبخشی و درمان بیماران اوتیسم بسیار بالا است همچنین شمار مراکز ارایه دهنده این قبیل خدمات در همدان اندک است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار