امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه و مقابله با تشتت و تفرقه، نماز باشکوه عید فطر را جلوه‌ای از اتحاد و اقتدار مسلمانان برشمرد و گفت: حضور مردم ولایی در مناسک دینی، به منزله بمب اتمی علیه دشمن است.
کد خبر: ۶۱۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ 17 June 2018
امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه و مقابله با تشتت و تفرقه، نماز باشکوه عید فطر را جلوه‌ای از اتحاد و اقتدار مسلمانان برشمرد و گفت: حضور مردم ولایی در مناسک دینی، به منزله بمب اتمی علیه دشمن است.

به گزارش فارس، نماز باشکوه عید سعید فطر به امامت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی، امام جمعه شهر همدان در تپه مصلی اقامه شد.

مردم مومن و خداجوی دارالمومنین همدان بعد از یک ماه روزه‌داری با حضور پرشور در این مراسم عیدی خود را از پروردگار بزرگ و مهربان طلب کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان در این مراسم با تبریک عید سعید فطر، حضور پرشور مردم در این نمایش بزرگ دینی را ارج نهاد و اظهار کرد: امید است بتوانیم سال‌های سال این شعائر بزرگ دینی و مانور عظیم عزت و اقتدار مسلمانان را به نمایش گذاشته و آن را به رخ دشمنان اسلام بکشیم.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی این حضور را تودهنی بزرگی بر دهان استکبار جهانی دانست و با شکر به درگاه خدای متعال برای زندگی در یک کشور ولایی گفت: در برخی از کشور‌های اسلامی، حکومت طاغوت روی کار آمده است و عبادات آن‌ها در ظواهر خلاصه شده است.

وی عید فطر را عید پیروزی بر دشمن درون عنوان کرد و با توصیه مردم به تقوای الهی تأکید کرد: باید عایدات و دستاورد‌های معنوی این ماه بزرگ را در طول سال نیز در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به امیدآفرینی در جامعه و مقابله با تشتت و تفرقه، نماز باشکوه عید فطر را جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان برشمرد و اضافه کرد: حضور مردم ولایی و مسلمان در مناسک دینی، به منزله بمب اتمی علیه دشمن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش نماز عید فطر در همدان را باشکوه‌ترین نماز در سطح کشور عنوان کرد و افزود: موقعیت استراتژیک تپه مصلی در همدان و اقامه نماز در این مکان، جلوه دیگری به آن بخشیده و عظمت این سنت دینی را بیشتر جلوه‌گر می‌کند.

طه‌محمدی از مردم خداجوی همدان خواست در ساخت مصلی مساعدت داشته باشند و در تشریح موضوع گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان برای این مصلی هزینه شده و تکمیل آن نیازمند کمک‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه اگر مصلای همدان ساخته شود ظرفیت پذیرش ۵۰ هزار نفر را در مکان سرپوشیده دارد، اظهار کرد: از مردم دیندار همدان درخواست می‌کنم در ساخت مدرسه علمی امیرالمومنین (ع) و جامعه‌الزهرا نیز مساعدت مالی داشته باشند.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری و تبعیت از ایشان، از نمازگزاران خواست خطبه‌های ایشان در نماز عید سعید فطر را با دقت گوش فراداده و در مسیر تحقق آن قدم بردارند.

مسئول ستاد اقامه نماز در استان همدان نیز عید فطر را روز جزای اعمال روزه‌داران و روز اجتماع خواهران و براداران ایمانی عنوان کرد و افزود: این روز را باید روز تقدس و تضرع به درگاه الهی دانست.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی حلم در پایان از مردم دیندار خواست برای نابودی استکبار جهانی و ظهور هر چه سریعتر حضرت حجت (عج) دعا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار