معاون فرهنگی حوزه هنری همدان گفت: در بخش ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و استان‌ها نیز نگاه ممتازی به استان و تولیدات هنرمندان ما دارند.
کد خبر: ۶۱۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷ 14 June 2018
معاون فرهنگی حوزه هنری همدان گفت: در بخش ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و استان‌ها نیز نگاه ممتازی به استان و تولیدات هنرمندان ما دارند

 به گزارش تسنیم، تیمور آقا محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح "از خرداد تا بهمن" توسط حوزه هنری همدان اظهار داشت: خوشبختانه حوزه هنری همدان جز قطب‌های تولیدکننده در عرصه هنر و ادبیات به ویژه در استان است.

وی با تاکید براینکه در تمامی برنامه‌های اجرایی حوزه هنری استان سعی شده به موضوع تولید توجه شود افزود: هنر و ادبیات بدون تولید به سطح راکد می‌رسند بنابراین صرفاً بحث و گفت‌وگو پیرامون آثار ادبی راه گشا نیست به همین دلیل در طول ۱۵ سال گذشته فعالیت‌هایی را در بخش‌های مختلف انجام داده و تولیداتی داشته‌ایم.

معاون حوزه هنری همدان با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این نهاد گفت: در طول ۱۵ سال گذشته ما در ۵ بخش ادبی و هنری تولیداتی را ارائه و سعی کردیم ضمن توجه به کمیت، در همه بخش‌ها با دقت بسیار به تولیدات کیفی برسیم.

وی با اعلام اینکه حوزه هنری استان در بخش مکتوبات نزدیک به ۳۳ عنوان کتاب را منتشرکرده است ابراز کرد: در بخش ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان جایگاه ویژه‌ای در کشور داشته و استان‌ها نیز نگاه ممتازی به استان و تولیدات هنرمندان ما دارند.

آقا محمدی با تشریح برنامه‌های خانه ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان گفت: این مرکز در طول ماه جلسات مدونی را برگزار می‌کند که نتیجه آن، چاپ و انتشار ۵ کتاب به نام‌های "بابک پسر ایرانی"، "احترام گل‌ها"، "ماه اسمش را نوشت"، "آسمان خانه ما" و "امروز من شاعر شدم" است.

وی درباره تولیدات حوزه هنری استان در بخش ادبیات پایداری نیز عنوان کرد: در این عرصه نیز گام‌های خوبی را برداشته‌ایم و توانستیم آثاری مانند "زمستان گذشت (گزیده عکس‌های انقلاب اسلامی در همدان) "، "من مادر دوم تورجم"، "به نام خدا محمد بروجردی‌ام مصاحبه نمی‌کنم" و "خس بی‌سر و پا" را چاپ و منتشر کنیم.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان اظهار داشت: در بخش شعر و داستان نیز باعنایت به داستان‌های دفاع مقدس و لزوم توجه به شاعران جوان، کتاب "شاهد نامه"، "خمپاره‌های سرگردان"، "حرف‌های هگمتانه"، " اندوه خیابان یک طرفه"، " شاید کسی آن‌سوی باد منتظرم باشد"، " واترپلو با ماهی"، " ماهم هستیم"، "جغرافیای چشم‌ها" و "ماندن" را منتشر کرده‌ایم.

وی ابراز کرد: حوزه هنری استان همدان توانسته علاوه بر تولید اثر در بخش کاریکاتور، موسیقی، مجله و ...، در بخش ادبیات نمایشی ۲ اثر "غربت انسان" و" شبی با خورشید" و در بخش دانشنامه نیز ۷ اثر را چاپ و منتشر کند.

آقا محمدی ابراز کرد: در بخش آلبوم نیز ۸ آلبوم شامل "گواه پایمردی"، " مهتاب لا لا"، "سوگ سیاوش"، "عاشیق حیدر محمودی"، " غم‌نامه سهراب"، "صدای شاعر"، "شوریده شهر" و "بهار جان" توسط حوزه هنری استان همدان منتشر شده است.

وی بابیان اینکه توانستیم در طول ۱۵ سال گذشته ۹۵ فیلم کوتاه، داستانی، مستند و ۱۰۰ ثانیه را منتشر کنیم ابراز کرد: در بخش نمایش ۳۵ نمایش خیابانی، صحنه‌ای، عروسکی، کودک و نوجوان و مسجدی را اجرا کردیم که از نمونه‌های موفق آن می‌توان به "واگویه‌های گندابی" اشاره کرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری همدان برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مستمر در بخش‌های مختلف را از اقدامات خوب حوزه هنری برشمرد و اظهار داشت: برای بهره‌مندی افرادی که نتوانستند در این کارگاه‌ها و نشست‌ها شرکت کنند نیز لوح‌های فشرده تصویری از ۱۶۴ کارگاه و نشست خود تهیه‌کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ایم.

 

اخبار تهران

دانلود تقویم سال 98

دانلود نقشه متر. تهران

زیارت عاشورا همراه با صوت زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار