نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پروژه موزه هنر‌های معاصر همدان پس از ۷ سال شتاب می‌گیرد گفت: این پروژه ملی در سال ۹۷ به میزان ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.
کد خبر: ۶۱۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 13 June 2018
نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه پروژه موزه هنر‌های معاصر همدان پس از ۷ سال شتاب می‌گیرد گفت: این پروژه ملی در سال ۹۷ به میزان ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از پروژه موزه هنر‌های معاصر، اظهار داشت: این پروژه در سال ۱۳۸۷ در مجلس مصوب شد و یک سال الی یک سال و نیم در این پروژه کار شد، ولی در زمانی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش منصوب شدم روند آن کند شده و متاسفانه پروژه به دلایلی متوقف شد که نمی‌خواهم دلایل آن را بیان کنم.

وی افزود: در سال ۸۷ در مجلس شورای اسلامی دو موزه برای همدان تصویب شد یکی از موزه‌های مصوب برای همدان موزه غرب کشور و در کنار آن مخزن موزه غرب کشور و دیگری موزه هنر‌های معاصر بود.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: بنده هفت سال نماینده مجلس نبودم و بعد از این مدت با انتخابم به عنوان نماینده، متوجه تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه موزه غرب کشور شدم، ضمن اینکه مخزن موزه نیز برای جمع‌آوری آثار در غرب کشور پیش‌بینی شده که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ که دوباره به عنوان نماینده مجلس انتخاب شدم کار را مجددا پیگیری کردیم و موفق شدیم در مجلس ۴ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب کنیم و دولت نیز یک میلیارد تومان دیگر برای آن مصوب کرد.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که با این میزان ساخت آن مجددا آغاز شد و در طول ۷ سال اعتبارات این پروژه به استان دیگری رفت و پروژه ردیفی داشت که اعتبار به آن تعلق نگرفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه در واقع این موزه که در قرن اخیر همدان را به عنوان آیینه تمام نما نشان می‌دهد ویژگی‌های همدان را به نمایش می‌گذارد، افزود: این پروژه ملی به عنوان یکی از امکانات بزرگ گردشگری استان محسوب می‌شود و کار به فضل الهی آغاز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار