در جلسه شورای شهر همدان موضوعات مختلفی مطرح شد از اعلام خروج روزانه ۲۰ کامیون بتن کنده شده از تالار قرآن همدان تا صدور مجوز سفرآقای شهردار به سنگاپور.
کد خبر: ۶۱۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 13 June 2018
در جلسه شورای شهر همدان موضوعات مختلفی مطرح شد از اعلام خروج روزانه ۲۰ کامیون بتن کنده شده از تالار قرآن همدان تا صدور مجوز سفرآقای شهردار به سنگاپور.

 به گزارش تسنیم، جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان با حضور تمامی اعضا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیم مولوی درباره برگزاری مراسم افطار توسط سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری همدان اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه برگزاری یک مراسم افطار توسط شهرداری همدان کفایت می‌کند و نیاز نیست سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری هر کدام به صورت جداگانه اقدام به برگزاری مراسم افطاری کنند.

وی درباره تغییرات رخ داده در شهرداری همدان نیز بیان کرد: شهردار همدان روز گذشته تغییراتی را در بخش مدیریتی این مجموعه انجام داد تا ضمن استفاده از افراد هم‌نظر با خود، سطح کیفیت خدمات به شهروندان را افزایش دهد.

کسانیکه در انتصابات شهرداری نقش داشتند در صورت بروز مشکل، پاسخگو باشند

رییس شورای شهر همدان با اعلام اینکه در انتصابات اخیر شهرداری نقشی نداشته است، عنوان کرد: باقی دوستانی که در این انتصابات دخالت داشتند در صورت بروز مشکل باید پاسخگویی دخالت خود در این انتصابات باشند.

از دیگر موارد مطرح شده در جلسه صحن علنی شورای شهر همدان موضوع پرداخت هزینه اشتراک به نشریات همدانی بود که با مخالفت و موافقت برخی اعضا همراه بود.

پس از بررسی این موضوع ضمن قبول پرداخت ۱۶ میلون تومان به نشریات، برای هزینه اشتراک مطبوعات در دو سال گذشته، مقرر گردید اعضای شورای شهر ضمن حمایت از نشریات، هریک از اعضا لیست نشریات مورد نظر خود را ارائه دهند تا مطابق با آن نشریات دریافت و هزینه اشتراک آن‌ها پرداخت شود.

بررسی نامه انتخاب جاده دسترسی به میدان بار جدید نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود که واکنش برخی اعضا را به همراه داشت.

اکبرکاوسی امید اظهار داشت: ابهامات درباره پروژه میدان بار، وضعیت مالکیت زمین، ابعاد پروژه و اینکه در چه زمانی قرار است این پروژه به نتیجه برسد وجود دارد بنابراین از ریاست شورای شهر می‌خواهم این موضوع را در دستور کار جلسه بعد قرار دهد.

وی عنوان کرد: علاوه بر مشخص کردن وضعیت پروژه میدان بار، تعیین تکلیف وضعیت پروژه پل شهید همدانی و میزان پیشرفت آن نیز از دیگر مطالبات مردم است که باید به آن‌ها توجه کرد.

روزانه ۲۰ کمپرسی تکه‌های کنده شده بتن از تالار قرآن خارج می‌شود

ابراهیم مولوی در پاسخ به این عضو شورای شهر بیان کرد: علاوه بر نکات ذکر شده، بررسی وضعیت تالار قرآن نیز باید در دستور کار شورا قرار گیرد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر روزانه ۲۰ کمپرسی تکه‌های کنده شده بتن از تالار قرآن خارج می‌شود که این به دلیل ساخت و ساز اشتباه در تالار اصلی این مجموعه رخ داده است؛ بنابراین لازم است شهرداری همدان درباره پروژه‌های میدان بار، پل شهید همدانی و تالار قرآن توضیحاتی را ارائه دهد.

رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: امروز بسیاری از آن ۲۰۰ پروژه‌ای که چند روز پیش آغاز عملیات اجرایی آن‌ها توسط شهرداری همدان اعلام شد در حد حرف باقی مانده است به همین دلیل مردم می‌گویند اگر شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد خوب است ۲۰ میلیارد تومان آن را صرف پروژه پل شهید همدانی کند.

موضوع خواهر خواندگی شهر همدان با شهر بورنو در کشور چک و شهر وین در اتریش و همچنین صدور مجوز سفر شهردار همدان به این دو کشور از دیگر مصوبات شورای اسلامی شهر همدان بود.

 اعضای شورای شهر ضمن مخالفت با حضور اعضای شورای شهر در این سفر به دلیل بالا بودن هزینه سفر، تنها به مجوز سفر برای شهردار همدان را صادر کردند.

 کاووسی امید درباره این مصوبه گفت: وقتی مجوز این گونه سفر‌ها را صادر می‌کنیم باید از آن‌ها نیز نتایجی را به دست آوریم مثلا وقتی موضوع خواهرخواندگی همدان با شهری را اعلام می‌کنیم باید نتیجه‌ای در اقتصاد ما رخ دهد یعنی بتوانیم محصولات خود را در آنجا به فروش برسانیم.

اعضای شورای شهر همدان در پایان جلسه با حضور شهردار همدان در اجلاس بین‌المللی شهرداری کلان شهر‌های جهان که در تیرماه امسال در سنگاپور برگزار می‌شود نیز موافقت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار