معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه بخش لجن نیز مراحل پایانی را طی کرده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: تلاش بر این است در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال افتتاح شود.
کد خبر: ۶۱۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲ 13 June 2018
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب همدان با بیان اینکه بخش لجن نیز مراحل پایانی را طی کرده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: تلاش بر این است در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال افتتاح شود.

به گزارش فارس، فرهاد بختیاری‌فر در خصوص اصلاح شبکه‌های فرسوده آب اظهار کرد: هر ساله طبق تعهدات شرکت و طبق بودجه اقداماتی در جهت اصلاح شبکه‌های فرسوده و توسعه شبکه آب و فاضلاب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ بر اساس اعتبارات موفق به اصلاح ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و حدود ۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب که جزو وظایف ذاتی شرکت آبفاست، شدیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان در خصوص اعتبارات تبصره ۳ بیان کرد: زمانی که اعتبارات تملک دارایی تخصیص کامل نبود و حدود ۳۰ درصد تخصیص داشت، پروژه‌ها به صورت تعهدی و از محل اعتبارت تبصره ۳ کار شد.

*بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب ۸۵ درصد پیشرفت دارد

وی یادآور شد: سال ۹۶، ۱۲ میلیارد تومان از محل تبصره سه قرارداد برای ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب در استان منعقد شد و از محل اعتبارات تملک دارایی نیز ۱۰ میلیارد تومان هزینه شد.

بختیاری‌فر همچنین به روند اجرایی بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب همدان اشاره کرد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب همدان در دو بخش مایع و لجن طراحی شده است که بخش مایع آن در سال ۹۳ بهره‌برداری شد و فاضلاب را با کیفیت مناسب و طبق استاندارد و مدنظر نیروگاه تصفیه کرده و در اختیار آن می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بخش لجن نیز مراحل پایانی را طی کرده و حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارد، افزود: تلاش بر این است در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، بخش لجن تصفیه‌خانه فاضلاب تا پایان سال افتتاح شود.

*عمده فعالیت بخش فاضلاب در حاشیه شهر‌ها متمرکز می‌شود

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: برنامه شرکت این است که به تدریج فاضلاب از ورود به رودخانه‌های سطح شهر حذف شده و رودخانه‌ها پاک‌سازی شوند.

 وی با اشاره به پروژه‌های حاشیه شهر همدان اضافه کرد: در سال ۹۷ طی چندین قرارداد فاضلاب که منعقد شده است، جداسازی فاضلاب رودخانه‌های دره مرادبیک، منوچهری و حصار مطهری در دستور کار است و در خضر نیز پروژه‌های فاضلاب در اجراست.

بختیاری‌فر با بیان اینکه از ۶۰ کیلومتر اصلاح شبکه در سال گذشته، ۲۵ کیلومتر در حاشیه شهر همدان بوده است، افزود: بیشتر پروژه‌های توسعه شبکه نیز در شهر همدان است، زیرا همدان دارای بافت فرسوده زیادی است که بر این اساس عمده فعالیت در حاشیه شهر‌ها متمرکز می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار