عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان از افزایش ۳۷ درصدی قیمت مسکن در همدان خبرداد و گفت: با توجه به داده‌های ثبت معاملات املاک شاهد افزایش ۴۴ درصدی حجم معاملات مسکن در سال ۹۷ بوده‌ایم.
کد خبر: ۶۱۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ 12 June 2018
 عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان از افزایش ۳۷ درصدی قیمت مسکن در همدان خبرداد و گفت: با توجه به داده‌های ثبت معاملات املاک شاهد افزایش ۴۴ درصدی حجم معاملات مسکن در سال ۹۷ بوده‌ایم.

به گزارش هگمتانه، شهرام رحیم بخش در گفتگویی اظهارکرد: از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد ارزش معاملات مسکن در همدان رشد ۱۱.۵ درصدی داشته است که این آمار نشان دهنده رونق در بازار مسکن بوده ولی این رونق با افزایش شدید قیمت مواجه شده است که می‌تواند به رونق بازار مسکن لطمه وارد کند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود مشاوران املاک از التهابات بازار مسکن سوء استفاده می‌کنند، تصریح کرد: واقعیت اینگونه نیست به خوبی می‌دانیم که قیمت مسکن از متغیر‌های خاصی منتج می‌شود و با سیاست‌های کلان کشور گره خورده است به‌طوری که توازن در عرضه و تقاضا از عوامل مهم در تعیین قیمت مسکن بوده که سالیان سال است که شاهد این توازن نبوده‌ایم.

رحیم‌بخش از دیگر عوامل مؤثر در تعیین نرخ مسکن را سیاست‌گذاری صحیح در حوزه مسکن دانست و افزود: نبود سیاست‌گذاری صحیح در حوزه پولی، تغییر و نبود ثبات نرخ ارز و نبود سیاست‌های روشن در حوزه مسکن باعث افزایش قیمت مسکن شده است و مشاوران املاک نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان خاطرنشان کرد: پس از هر مرحله افزایش قیمت دولت با همه قوا رکود عمیقی در بازار ایجاد می‌کند تا قیمت مسکن افزایش نیابد که این مسأله باعث شده نه تنها در معاملات بلکه در ساخت و ساز‌ها نیز دچار رکود شویم و حجم زیادی از متقاضی انباشته شده و پس از چند سال فوران کرده و به افزایش قیمت مسکن دامن می‌زند.

وی با اشاره به ورود حجم زیادی از پول به بازار مسکن، ادامه داد: با رونق پس از رکود شاهد افزایش نرخ احتکار مسکن هستیم. از طرفی بالا بودن وجوهات دریافتی از سوی ارگان‌های مربوط به ساخت مسکن باعث افزایش نرخ املاک می‌شود.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک همدان تأکید کرد: باید مشاورین املاک را با واسطه‌هایی که به صورت سوداگرانه وارد بازار مسکن می‌شوند تفکیک کرد؛ چرا که این افراد به گرانی دامن می‌زنند درحالی که مشاوران املاک راضی به گرانی نیستند.

وی با تأکید براینکه روشی برای کنترل قیمت مسکن وجود ندارد با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی قیمت مسکن در همدان، گفت: ملک و املاک مشمول نرخ‌گذاری نبوده و از طرفی نرخ‌گذاری در بلند مدت جوابگو نیست؛ چرا که قیمت نهاده‌های ساختمانی هر روز تغییر می‌‎ کند درحالی که اگر ثبات در بازار وجود داشته باشد نرخ‌گذاری در کوتاه مدت برای کنترل قیمت بد نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار