معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بر اجرای طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) تاکید کرد و از آمادگی این استان برای اجرای آن خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 12 June 2018
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بر اجرای طرح مراقبت اجتماعی از دانش آموزان (نماد) تاکید کرد و از آمادگی این استان برای اجرای آن خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش استان همدان افزود: استانداری از لحاط اعتباری برای فراگیر شدن این طرح در استان کمک می‌کند و دیگر دستگاه‌های تاثیرگذار عضو این مجموعه باید در غربالگری و مداخله علمی طرح نماد مشارکت جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح به حمایت روانی و اجتماعی از دانش آموزان در معرض خطر کمک شایانی می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: رسیدگی به بحث آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی، علمی و عملی و کنترل و کاهش این آسیب‌ها مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است و همدان نیز باید به خوبی در این حوزه ورود کند تا به بهترین وضعیت ممکن برسد.

شاهرخی بیان کرد: بهره مندی از یک نظام اجتماعی سالم مستلزم توجه ویژه به نیروی انسانی است و مهمترین زمان شکل گیری شخصیت افراد در دوران مدرسه است.

وی ادامه داد: لذا طرح نماد با آنالیز وضعیت دانش آموزان و غربالگری آن‌ها سعی دارد این قشر را در شان نظام جمهوری اسلامی پرورش دهد.

اجرای طرح 'نماد' در ۱۲ آموزشگاه همدان

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: طرح 'نماد' مجموعه‌ای از اقدامات مراقبتی است که به مراقبت اجتماعی از دانش آموزان می‌پردازد.

حسن آزادی افزود: این طرح در سال ۹۵ در ۷۲ آموزشگاه در سطح ۶ استان کشور به صورت پایلوت برگزار شد و سال ۹۶ همه استان‌ها را زیر پوشش قرار داد.

وی ادامه داد: ۹ دستگاه در سطح وزارتخانه‌ای این سند ائتلافی را امضا کرده اند و نظام مراقبت اجتماعی، موضوع کلی طرح 'نماد' است که در سه فاز اجرا می‌شود.

آزادی اضافه کرد: طرح 'نماد' امسال در ۱۲ آموزشگاه استان همدان اجرا می‌شود و در این راستا تاکنون ۱۰ مهارت مشخص شده در سامانه نماد در ۱۰ کارگاه ۲ جلسه‌ای به والدین، دانش آموزان و مربیان مدارس استان آموزش داده شده است.

شناسایی ۲ هزار و ۵۴۲ دانش آموز همدانی در طرح نماد

رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در فاز اول، غربالگری دانش آموزان استان همدان انجام شده و ۲ هزار و ۵۴۲ دانش آموز شناسایی شده اند و هر یک در سامانه نماد پروفایل مشخصی دارند.

آزادی اظهار داشت: غربالگری دانش آموزان در پنج آسیب شامل آزار جنسی و جسمی، اعتیاد، خودکشی، فضای مجازی و فقر انجام شده است.

توسعه طرح نماد تا پایان برنامه ششم توسعه

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: طرح نماد یک طرح ملی است که تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد بیشتری از دانش آموزان را پوشش می‌دهد.

عبدالله جعفری افزود: حتی اگر همه آسیب‌های اجتماعی در این طرح گنجانده شوند باز هم قابلیت اجرا به بهترین نحو را دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح پرسشنامه‌هایی توسط فرد، معلم و والدین وی تکمیل و در سامانه نماد به صورت محرمانه ثبت می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶۴ هزار دانش‌آموز در ۱۹ شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در ۲ هزار و ۵۹۴ مدرسه تحصیل می‌کنند و ۳۱ درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و ۶۹ درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار