معاون فنی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: کشت ماده مخدر گل و شاهدانه در مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها ممنوع است.
کد خبر: ۶۱۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 12 June 2018
معاون فنی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: کشت ماده مخدر گل و شاهدانه در مزارع کشاورزی و گلخانه‌ها ممنوع است.

به گزارش تسنیم، سیامک حاجی‌علی‌اکبری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، اظهار داشت: مقابله با کشت شاهدانه و ماده مخدر گل را در مزارع و گلخانه‌ها آغاز کردیم و کار را بدون وقفه و با جدیت تمام دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل بهار و مبارزه با سن غلات و علف‌های هرز، همکاران ما به شکل متدوام و حتی در روز‌های تعطیل در مزارع حضور دارند و بر روی کشت مزارع و گلخانه‌ها نظارت دارند.

معاون فنی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به ۳۰۵ نفر از کشاورزان پیامک هشدار داده شده و ۴۵ کلاس آموزشی برای پیشگیری و مقابله با کشت گیاهان ممنوعه مانند گل و خشخاش برگزار شده است، گفت: به شورا‌ها و دهیاری نیز در این باره اعلام کتبی کردیم.

با بیان اینکه با دقت و جدیت تمام از گلخانه‌ها بازدید کرده ایم، ابراز کرد: از همه گلخانه داران تعهد کتبی مبنی بر عدم کشت هرگونه گیاه ممنوعه را گرفته ایم. خوشبختانه تا کنون موردی از کشت گیاهان ممنوعه در گلخانه‌ها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در هفته آینده بازدید سرزده و مشترکی با پلیس مبارزه با مواد مخدر از گلخانه‌ها خواهیم داشت، گفت: سال گذشته همکاران تازه وارد خود را باگیاه مخدر گل آشنا کردیم و اطلاعات کافی را در اختیارشان قرار دادیم بنابراین خیالمان راحت است که نظارت‌ها به نحو مطلوب انجام می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی همدان گفت: در مواردی که کشت گیاهان ممنوعه در مزارع رخ می‌دهد، معمولا قاچاقچیان سودجو اقدام به اجاره زمین‌های کشاورزی با اجاره نسبتا بالایی می‌کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان نیز در جلسه اظهار داشت: در سال‌های گذشته مواردی از کاشت خشخاش را در شهرستان همدان داشتیم که خوشبختانه در طول نظارت‌ها کشف و امحا شده است.

علی اصغر ناظری‌پور گفت: در سال گذشته از سوی نهاد‌های کشوری فشار آوردند که در زمینه کشت گیاهان ممنوعه نگرانی وجود دارد، اما وضعیت ما وضعیت حادی نبود و نوع مشکل کشوری بود.

وی ابراز کرد: در سال گذشته درباره کشت گیاهان ممنوعه حساسیت زایی شد و دستگاه‌های مختلف به موقع وارد عمل شدند و این امر موجب شد تا از کشت و تولید گیاهان مخدر پیشگیری شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان با بیان اینکه قاچاقچیان زمین را اجاره می‌کردند و پول خوبی را هم به کشاورزان می‌دادند، اظهار داشت: با اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان توانستیم از گسترش و شیوع آن پیشگیری کنیم.

ناظری‌پور در بخش دیگری از سخنان گفت: مواد مخدر یک موضوع و مشکل ثابتی نیست که برویم بالای سرش و شروع به مبارزه کنیم تا تمام شود بلکه در این میان پای درآمد‌زایی و سود حاصل از آن درمیان است و هرروز یک نوع ماده مخدر با نوع و نامی جدید تولید و وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: عده‌ای می‌گویند افراد بیکار روی به مصرف مواد مخدر و اعتیاد می‌آورند، اما من این نظریه را قبول ندارم چراکه هزینه مصرف روزانه هر مصرف کننده ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و بیشتر مصرف کنندگان شاغل هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری همدان از هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر یاد کرد و افزود: امسال برای اولین بار مسئولیت اجرای برنامه‌های هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر به سمن‌ها داده شده است.

ناظری‌پور با بیان اینکه خوشبختانه اکنون به شکل گذشته پاتوق مواد مخدر وجود ندارد، ابراز کرد: اقدامات شهرداری در این راستا اقدامات موثری بوده و در حصارکشی مخروبه‌ها کمک رسان ما بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار