مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری همدان گفت: برای اولین در استان همدان اجرای عملیات تثبیت بستر آسفالت با دستگاه دبلیو. آر توسط سازمان عمران اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ 12 June 2018
مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری همدان گفت: برای اولین در استان همدان اجرای عملیات تثبیت بستر آسفالت با دستگاه دبلیو. آر توسط سازمان عمران اجرا خواهد شد.

به گزارش هگمتانه به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری همدان، محمدرضا نشهری با اشاره به اینکه روش‌های نوین بهسازی در معابر اصلی شهر جایگزینی مناسب برای بهسازی به شیوه‌های سنتی آن است، ادامه داد: تحلیل‌های اقتصادی نشان می‌دهد در صورت استفاده مجدد از مصالح موجود که موجب کاهش مصرف مصالح جدید می‌شود، کاهش هزینه‌های حمل و انبار مصالح، کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش زمان اجرای پروژه و در نتیجه کاهش هزینه بهسازی معابر شهری و... را به دنبال داشته و روش‌های نوین بهسازی در مقایسه با روش‌های سنتی از دیدگاه اقتصادی نیز بسیار باصرفه‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: از نظر مشخصات فنی به دلیل تثبیت مصالح ضعیف و اصلاح مصالح لایه‌های زیرین و اجرای لایه بازیافت شده با قیر، خرابی‌های موجود به صورت بنیادی رفع می‌شود و عملکرد بهتر روسازی را فراهم خواهد آورد، از اینرو اجرای لایه اساس با سیمان با استفاده از مصالح اساس و زیراساس موجود در مسیر با سیمان و بهسازی و ترمیم عمقی، نتایج مطلوب‌ترین را از لحاظ فنی، اقتصادی و زیست محیطی ایجاد می‌کند. نشهری با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین به عنوان یکی از اقدامات ویژه سازمان عمران خاطرنشان کرد: رویکرد استفاده از فناوری‌های نوین به جهت افزایش استحکام و دوام پخش و تسطیح آسفالت و شتاب بیشتر پیشرفت پروژه‌های عمرانی از دیگر سیاست‌های سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری همدان است.

وی ادامه داد: در این راستا استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته تثبیت بستر دستگاه دبلیو. آر در دستور کار این سازمان قرار گرفته است که به زودی شاهد اجرای این فناوری در بلوار شهید احمدی‌روشن خواهیم بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار