فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تنها ۳۰ درصد از ساختمان‌های ادارای سطح شهرستان مناسب‌سازی شده و مناسب‌سازی برخی نیز در این راستا غیراستاندارد است.
کد خبر: ۶۱۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 12 June 2018
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: تنها ۳۰ درصد از ساختمان‌های ادارای سطح شهرستان مناسب‌سازی شده و مناسب‌سازی برخی نیز در این راستا غیراستاندارد است.

به گزارش ایسنا، کریم حمیدوند در ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: دستگاه‌های اداری سطح شهرستان که مناسب‌سازی نشده‌اند، تنها ۲ ماه فرصت دارند نسبت به این امر مهم اقدام کنند چرا که در غیر این‌صورت معلولان می‌توانند از ادارات مناسب‌سازی نشده در صورت هر گونه آسیب، بر اساس قانون شکایت کنند.

وی افزود: عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری با شکایت معلولان ضمانت اجرایی داشته و ضمن جریمه نقدی امکان انفصال دائم یا موقت از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد سازمان متبوع نیز وجود دارد.

حمیدوند با بیان اینکه مناسب‌سازی یکی از موضوعات مهمی است که منجر به قانون شده و توجه به اعمال مناسب‌سازی به عنوان حقوق شهروندی امسال در ارزیابی‌های ادارات مدنظر قرار گرفته، ادامه داد: بخشی از اعتبار را در قالب تعمیر و تجهیز می‌توان به بحث مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری سطح شهرستان اختصاص داد و ادارات نیز از منابع داخلی نسبت به این امر موظف به اقدام هستند.

حمیدوند با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی و ایجاد رمپ نیاز به اعتبار آنچنانی ندارد و فقط همت مدیران ادارات را می‌طلبد، خاطرنشان کرد: با توجه به مهم بودن بحث مناسب‌سازی، از این پس جلسه مناسب‌سازی شهرستان هر ۴۵ روز یکبار برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه فضا‌های اداری باید با اهتمام لازم مناسب‌سازی شوند، تصریح کرد: با دستگاه‌های اداری که در رابطه با مناسب‌سازی به آنان اعتبار اختصاص یافته و از اعتبار اختصاص یافته شده در راستای این امر اقدام نکرده‌اند، برخورد خواهد شد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد نیز مجموع معلولان شناسایی شده این شهرستان را ۱۵۸۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد معلولان شناسایی شده ۷۱۷ نفر معلول جسمی، ۶۹۳ نفر ذهنی،۴۱ نفر روانی، ۱۷۰ نفر شنوایی، ۱۲ نفر صوت و گفتار و ۹۴ نفر معلولان بینایی را تشکیل می‌دهند.

اکبر احمدی‌منش در ادامه با بیان اینکه سال گذشته ۵۲ نقطه در سطح شهر اسدآباد توسط کمیته فنی برای مناسب‌سازی معلولان شناسایی و به شهرداری معرفی شد، افزود: از این تعداد نقاط، ۱۵ نقطه برای اجرای مناسب‌سازی به شهرداری معرفی شده همچنین سال گذشته بهزیستی اعتبارات تملک دارایی را با اولویت مناسب‌سازی انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار