رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از تعلیف ۹ هزار واحد دامی مازاد عشایر در مراتع اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 11 June 2018
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد از تعلیف ۹ هزار واحد دامی مازاد عشایر در مراتع اسدآباد خبر داد.

به گزارش ایسنا، قباد پیری اظهار کرد: هر ساله خانواده‌های عشایر سه برابر مجوز‌های صادره دام وارد مراتع شهرستان می‌کنند و این در حالیست که بر اساس مجوز‌های صادره تنها ۵۷ خانوار عشایر می‌توانند به همراه سه هزار رأس دام به مراتع شهرستان کوچ کرده و وارد شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر ساله بیش از ۹ هزار واحد دامی مازاد عشایر در مراتع شهرستان تعلیف می‌کنند و مراتع منابع‌طبیعی اسدآباد پاسخگوی این میزان دام مازاد عشایر نیست، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر محدودیت رویش و اکولوژیکی، باعث تخریب مراتع عرصه‌های منابع‌طبیعی و در نهایت فرسایش خاک می‌شود.

پیری در ادامه با بیان اینکه از ۱۵ اردیبهشت‌ماه عشایر وارد شهرستان اسدآباد شده‌اند، اعلام کرد: در حال حاضر این عشایر در ۴ سامانه منطقه چهاردولی، حسین‌آباد خنداب، شیلاندر و ملحمدره تا ۹۰ روز ساکن خواهند بود که چرای دام مازاد توسط این عشایر در اسدآباد سالانه سه برابر ظرفیت مراتع شهرستان است.

وی با بیان اینکه امسال با رعایت تقویم کوچ و جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به شهرستان از مراتع منطقه توسط استقرار دو اکیپ در پل شکسته و ملاولی مراقب شده است، افزود: شهرستان اسدآباد دارای ۵۹ هزار مراتع و ۴۵۳ هکتار جنگل دستکاشت بوده و فاقد جنگل طبیعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد در ادامه از کاهش ۵۹ درصدی آتش‌سوزی مراتع این شهرستان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال ۹۵ در حدود ۱۷ فقره آتش‌سوزی به میزان ۳۰ هکتار در مراتع این شهرستان رخ داد که این میزان آتش‌سوزی‌ها در سال گذشته به ۷ فقره در سطح ۱۰ هکتار کاهش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار