مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به منظور نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی و قرآنی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش و دادگستری کل استان همدان منعقد شد.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 10 June 2018
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به منظور نهادینه‌سازی آموزه‌های دینی و قرآنی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش و دادگستری کل استان همدان منعقد شد.

به گزارش فارس، محمد پورداوود با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان بسیار مهم و کلیدی است، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با تأکید بر اهمیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بین آموزش و پرورش و دادگستری کل استان همدان به امضا رسید.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان آماده هرگونه همکاری با مجموعه دادگستری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را دارد، افزود: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد آن است که چه عواملی آسیب‌های اجتماعی را کاهش یا افزایش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه باید بدانیم که چگونه آسیب‌های اجتماعی را در بین دانش‌آموزان کنترل کنیم، گفت: بنابراین انجام هرگونه برنامه‌ریزی و فعالیت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان جامعه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه ریشه اغلب آسیب‌پذیری‌های اجتماعی دانش‌آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آن‌ها در برخورد با مهارت‌های اجتماعی دانست، گفت: متاسفانه جوانان امروز خود را نمی‌شناسند و به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند و در کنار آن از شرایط و موقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند.

پورداوود تدوین راه‌های ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، توجه به مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، نشان دادن تأثیرات مخرب دوستان نالایق و ناشایست و چگونگی قطع ارتباط با آنان، آموزش مهارت‌های زندگی نظیر دوست‌یابی و خودشناسی، اجازه ابراز وجود به دانش‌آموزان ا. ز. طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاه‌های آنان در مدرسه و تقویت عزت نفس و احترام دانش‌آموزان توسط معلم را از جمله راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد.

وی گفت: ایجاد پایگاه طریق آسمانی، آموزش اولیای دانش‌آموزان در خصوص مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآنی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار