رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان از معدوم‌سازی ۱۱ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان طی ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 10 June 2018
رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان از معدوم‌سازی ۱۱ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در همدان طی ماه رمضان خبر داد.

به گزارش فارس، حسینعلی نوروزی با اشاره به اقدامات واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در ۱۵ روز اول ماه رمضان اظهار کرد: در قالب برنامه «سلامت رمضان» ۴ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس انجام شده است.

وی از صدور ۴۶۳ اخطاریه برای مراکز دارای نواقص بهداشتی خبر داد و افزود: ۵۳ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با اشاره به تعطیلی موقت ۲۵ مرکز خاطرنشان کرد: ۷۰۸ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام و به آزمایشگاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بازرسان با تجهیزات سیار اقدام به کنترل سلامت مواد غذایی می‌کنند، افزود: سالم بودن روغن و میزان نمک موجود در مواد، آلودگی سطوح و تمیزی ظروف و ... فاکتور‌های مورد توجه بازرسان بهداشت در استفاده از تجهیزات سیار و پیشرفته است.

نوروزی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۸۰۵ مورد سنجش توسط دستگاه‌ها در حین بازرسی‌های بهداشتی انجام شده است، بیان کرد: در ۸۰ درصد موارد وضعیت مطلوب بوده، اما در ۲۰ درصد مشکلات بهداشتی وجود داشته که آموزش، تذکر و صدور اخطاریه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از کشف و معدوم‌سازی ۱۱ هزار کیلوگرم مواد غیر قابل مصرف خبر داد و گفت: به ۱۳۲ مورد شکایات و گزارش مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ و شماره تلفن ستاد استان رسیدگی شده است.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان به برخورد با ۴۰ دستفروش مواد غذایی اشاره کرد و افزود: یک‌هزار و ۶۰۰ برنامه آموزشی برای کسبه و اصناف و تولیدکنندگان مواد غذایی در ماه رمضان برگزار کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار